Dacia bardzo dobrze sobie na rynku portugalskim mimo spadków całej branży. Sprzedaż w tym kraju spadła o 5,9% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, wynika z danych opublikowanych przez ACAP.
Rynek motoryzacyjny w Portugalii przeżywa wyraźny kryzys. W porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. spadek ten jest bardzo wyraźny – wynosi aż 38%. Sytuacja nie jest dobra dla całej branży, ale są marki, które radzą sobie bardzo dobrze.
W pierwszych siedmiu miesiącach 2022 roku w Portugalii sprzedano 106.879 nowych pojazdów, co stanowi spadek o 5,9 % w porównaniu z okresem od stycznia do lipca 2021 roku.
Dacia w pierwszych siedmiu miesiącach bieżącego roku wykazała wzrost o prawie 97%. To oznacza sprzedaż aż 2548 sztuk więcej w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Obecnie jest to siódma najlepiej sprzedająca się marka w Portugalii na rynku nowych samochodów.
Największe spadki przeżywa z kolei BMW (-22%), Ford (-18%), Volvo (-17%) i Mercedes-Benz (-17%).
Wśród hitów na tym rynku wyróżnić należy Dacię Sandero, która jest bardzo chętnie wybierana przez portugalskich klientów, dużym powodzeniem cieszy się również Dacia Duster. Z kolei Dacia Jogger, która weszła do sprzedaży niedawno, notuje coraz więcej zamówień i można się spodziewać, że będzie skutecznie konkurować z dużo droższymi samochodami, umożliwiającymi przewożenie 7 dorosłych osób. Można spodziewać się, że przy takiej dynamice wzrostu sprzedaży w ciągu kilku lat znajdzie się w pierwszej trójce marek w Portugalii.
źródło: Automotive Revista
Najnowsze komentarze