Dacia odnosi duże sukcesy w całej Europie. W Polsce należy do najchętniej kupowanych nowych aut przez klientów indywidualnych. W Niemczech skutecznie podbiera klientów konkurencji i rośnie w siłę nawet na tak trudnym rynku.
Dacia zmienia swój wizerunek a wraz ze zmianami w tym zakresie pojawia się coraz więcej klientów z innych marek. Osoby szukające oszczędnych i niedrogich w eksploatacji samochodów w Niemczech przychodzą do salonów i wybierają takie modele jak Duster, Sandero czy Jogger . Wcześniej większość nabywców pochodziła z rynku samochodów używanych. Dzięki nowej tożsamości Dacia trafia też w gusta osób młodszych i postrzegana jest jako wybór rozsądny, przemyślany.
Dla niemieckich klientów hitem okazała się hybrydowa Dacia Jogger z napędem o mocy 140 KM. Zanim się pojawił, prawie połowę sprzedaży stanowiła wersja LPG. Teraz hybryda powoli wysuwa się na prowadzenie. W przypadku Dacii Sandero 40% klientów wybiera LPG a w Dustrze 20%. Popularność autogazu rośnie i już blisko połowa stacji u naszych zachodnich sąsiadów oferuje to pali
Dacia ma też ambitne plany – pod koniec roku zaprezentuje zupełnie nowego Dustera, kilka miesięcy później zadebiutuje długo oczekiwany Bigster. A to nie koniec niespodzianek, bo przecież przed nami jeszcze premiera C-neo (nowego kompaktu) a także nowy crossover, który zastąpi Dacię Sandero Stepway. Będzie się działo!
źródło: Die Auto Seiten
Najnowsze komentarze