Cztery na sto samochodów sprzedanych w Europie to Dacia a sprzedaż marki wzrosła o 33,5% w stosunku do zeszłego roku. Tak wynika z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów ACEA za październik. Jest to jeden z najwyższych wzrostów spośród wszystkich marek samochodowych, sprzedawanych na Starym Kontynencie.
W październiku w Europie sprzedano 1.039.253 szt. nowych samochodów, co stanowi wzrost o 14,1% w porównaniu z zeszły roku.
Sama marka Dacia zanotowała wzrost o 33,5%. Wśród hitów sprzedażowych znalazły się takie modele jak Sandero, Sandero Stepway, Duster i Jogger. Szczególnie ten ostatni model staje się coraz bardziej popularny wśród nabywców, którzy doceniają znakomity stosunek ceny do oferowanych możliwości – to jedyne auto tych rozmiarów, umożliwiające przewiezienie 7 dorosłych osób wraz z kierowcą. W przeciwieństwie do wielu konkurentów Jogger ma dwa pełnowymiarowe miejsca w ostatnim rzędzie.
Skąd to zainteresowanie klientów? Bardzo dużo osób wybiera samochody z silnikami wyposażonymi w fabryczną instalację LPG, która zapewnia niskie koszty jazdy. Dacia szczyci się też najlepszym stosunkiem ceny do oferowanych możliwości.
Zobacz: nowe samochody Dacia. Promocje na napęd LPG
Cztery na sto nowych samochodów w Europie to Dacia
W ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy 2023 r. sprzedaż Dacii w Europie osiągnęła poziom 464.902 sztuki, co oznacza wzrost o 21,2% a udział w rynku wynosi 4,3%. Cztery samochody na sto sprzedanych w Europie w okresie od stycznia do października 2023 r. to właśnie Dacia.
Zobacz: testy samochodów Dacia. Pomiary, opinie, spalanie
Jak wygląda udział innych marek samochodowych na tle Dacii?
Volkswagen, ma udział w rynku na poziomie 10,5%, podczas gdy marki takie jak Audi, Skoda, Peugeot, Renault, BMW i Mercedes-Benz mają udziały między 5,1% a 5,7%. Niższe udziały niż Dacia odnotowały takie znane marki jak Ford z wynikiem, 4,1%Opel z 3,7%, Fiat z 3%, Citroen z 3%, Tesla 2,7%, i Nissan z 2,3% i Seat z wynikiem 1,9%.
źródło danych: ACEA
Najnowsze komentarze