DS 7 E-Tense z 360-konnym napędem 4×4 czy Mercedes GLC AMG 313 KM? Oba samochody dysponują mocnymi argumentami, by je wybrać, ale zwycięzca takiego testu może być tylko jeden. Poczytajcie.
Szczegółowego porównania DS 7 i Mercedesa dokonał francuski magazyn Auto Journal. Dziennikarze docenili francuskie rozwiązania i niemieckie pomysły. Zacznijmy od jazdy i dynamiki.
Jazda – dynamika, komfort
DS 7 E-Tense 360 KM 4×4 to najmocniejsza oferta w gamie DS Automobiles. Wygodny, obszerny SUV, wyróżnia się elegancką chociaż klasyczną sylwetką, dużą mocą systemową i nieco obniżonym oraz usztywnionym w stosunku do reszty modeli zawieszeniem. Te sportowe aspiracje powodują, że jest nieco mniej komfortowy, ale za to zyskuje na prowadzeniu. W wersji hybrydowej ma 14,2 kWh akumulator. Mercedes GLC 300 E oferuje mniej mocy, bo 313 KM, ma jednak mocny argument w postaci 25,4 kWh akumulatora, a więc będzie potrafił dalej jechać na samym prądzie, tak duża pojemność skutkuje jednak potężną wagą, 2,4 tony! To o ponad 440 kilogramów więcej niż w przypadku DS 7 E-tense, różnica która będzie odczuwalna w teście.
I nic dziwnego, że DS 7 E-Tense jest znacznie bardziej dynamiczny i zwinny w porównaniu do Mercedesa GLC. Obniżone zawieszenie i 21” koła mają też wpływ na odczuwalność tego zachowania. Co ciekawe, mimo owego usportowienia komfort jest nadal zachowany. Mercedes oferuje co prawda zawieszenie pneumatyczne (które wymaga sporej dopłaty) ale nie jest to miękkie, jakby można było się spodziewać. DS 7 E-tense ma dwa tryby odzyskiwania energii, Mercedes GLC aż 4, w tym automatyczny. Jednak w tym trybie pedał hamulca potrafi się sam poruszać, co może niektórym przeszkadzać.
Pod względem osiągów i dynamiki DS 7 E-Tense wygrywa z GLC.
Skonfiguruj swojego DS 7 teraz
Wnętrze – luksus w DS, dopłaty w Mercedesie
Oba samochody mają aspiracje do rozpieszczania kierowcy i pasażerów luksusem. DS 7 ma tutaj bardzo mocne atuty: doskonałej jakości skóra, piękny wzór na fotelach, polerowany metal, miękkie tworzywa, bardzo wygodne siedzenia, obracany analogowy zegarem B.R.M. – to robi wrażenie. Wrażenia całości dopełnia Focal Electra, system audio który oferuje dźwięk mocny, naturalny, z bardzo dobrą stereofonią. Jest też kilka minusów: ładowarka indukcyjna mogłaby być większej mocy, oświetlenie wewnętrzne mogłoby oferować więcej, bo światło jakoś ginie w ciemnych skórach.
Mercedes okazuje się być mniej szlachetny wewnątrz. Materiały są dobrej jakości, ale nie tak dobre jak w DS 7. Design również może pozostawiać nieco do życzenia. Mniej szlachetne materiały Mercedes rekompensuje bardzo dobrym montażem, lepszą ergonomią pod niektórymi względami czy znakomitym asystentem głosowym. Pod względem miejsca jest podobnie, chociaż w GLC znajdzie się go z tyłu odrobinę więcej.
Mercedes za to znacznie ustępuje DS 7 miejsca i to dosłownie, jeśli chodzi o bagażnik. Potężny akumulator powoduje, że bagażnik z gwiazdą ma zaledwie 385 dm3. Na tym tle bagażnik w DS 7 E-tense jest wręcz potężn: 590 dm3.
DS 7 wygrywa z Mercedesem – stylowymi materiałami (co Mercedes nadrabia niektórymi bardziej wyrafinowanymi detalami) ale objętość bagażnika rozstrzyga wszystko na korzyść DS 7.
Zobacz szczegółowe testy samochodów DS Automobiles
Cena – koszty DS Automobiles vs Mercedes
DS 7 E-Tense we Francji kosztuje prawie tyle to testowany Mercedes GLC. Różnica w cenie wynosi 400 euro a DS 7 oferuje kompletną listę wyposażenia, w tym panoramiczny dach. Aby dojść do poziomu DS Automobiles, w Mercedesie trzeba bardzo dużo rzeczy dodać w opcjach.
DS 7 wygrywa także pod względem zużycia paliwa. Z uwagi na swój ciężar Mercedes pali około 10 litrów na 100 kkilometrów. Plusem GLC będzie zasięg w trybie elektrycznym, który wynosi około 85 kilometrów. To już sporo, także prędkość ładowania o mocy do 60 kW jest znacznie wyższa niż w DS 7.
W kategorii koszty DS 7 również wygrywa.
Podsumowanie – DS 7 wygrywa z GLC
Ceną DS 7 więc wygrywa, chociaż GLC ma swoje zalety. Ostatecznie więc DS 7 wygrywa cały test i zdaniem Auto Journal jest znacznie lepszym wyborem. DS 7 E-Tense będzie lepszy m.in. dzięki wyglądowi, wyposażeniu oraz pracy zawieszenia. Wersja 360 KM z uwagi na utwardzone zawieszenie jest mniej komfortowa przy niskich prędkościach, ma mniejszy zasięg elektryczny. Mercedes ma nieco lepsze multimedia i zasięg elektryczny.
„DS 7 wygrywa zdecydowanie, racjonalnie. Mercedes GLC pojedzie dwa razy dalej na prądzie i przy małych prędkościach będzie bardziej komfortowy, ale akumulator penalizuje go w wielu aspektach, od wydajności do zachowania na drodze, które jest ociężałe.” – podsumowuje Auto Journal.
Zobacz: wiadomości wyłącznie o marce DS Automobiles
Podsumowanie testu:
DS. 7 E-Tense 360 KM |
Mercedes GLC |
|
Moc |
360 KM |
313 KM |
Skrzynia |
automat 8 bieg |
automat 9 bieg |
Akumulator |
14,2 kWh |
31,2 kWh |
średnica zawracania |
10,9 m |
10,9 m |
przyspieszenie 0-100 km/h |
6,5 s |
7,2 s |
czas przejechania pierwszych 1000 m |
26,5 s |
27,8 s |
przyspieszenie 90 – 130 |
5,2 s |
6,4 s |
długość |
4,59 m |
4,72 m |
szerokość |
1,91 m |
1,89 m |
wysokość |
1,63 m |
1,64 m |
rozstaw osi |
2,74 m |
2,89 m |
bagażnik |
595 dm3 |
385 dm3 |
źródło: Auto Journal
Najnowsze komentarze