Na największym rynku motoryzacyjnym świata obecna jest już cała gama DS – prestiżowej rodziny modeli Citroëna. Co więcej, Francuzi myślą bardzo poważnie o rozbudowie tej gamy samochodów, a powodem do tego jest właśnie bardzo dobre przyjęcie gamy DS w Państwie Środka. Samochody te sprzedają się wprawdzie bardzo dobrze praktycznie wszędzie, gdzie są oferowane, ale dynamika chińskiego rynku i jego potencjalne możliwości przyciągają, jak magnes.
Nic więc dziwnego, że władze koncernu PSA kierują się w przedmiotowej kwestii głównie wskaźnikami z rynku chińskiego. Potwierdzają jednakże wcześniejsze doniesienia, że planują rozbudować gamę DS, przy czym uczynią to właśnie z myślą o najliczniejszym narodzie świata. Szef Grupy zapowiedział wprost: „Będziemy rozwijać gamę DS specjalnie pod kątem Chin. Planujemy wdrożenie do produkcji jednego auta tej serii w segmencie C, jednego w D i jednego SUV-a. W przypadku zainteresowania nie wykluczamy wprowadzenia tych samochodów na inne rynki”.
To budzi nadzieję, że kolejne modele prestiżowej serii Citroëna jednak trafią także do Europy. Z pewnością w dość ograniczonej liczbie egzemplarzy, ale lepiej mieć coś w ogóle, niż tylko zazdrościć Chińczykom.
Władze koncernu nie zająknęły się natomiast ani słowem na temat przyszłości samochodu koncepcyjnego znanego pod nazwą Numero 9. Wszyscy upatrują w nim protoplasty DS9, a gdy zobaczyłem to auto w Paryżu, to po prostu oniemiałem! Numero 9 robi niesamowite wrażenie, ale boję się, że ewentualny DS9 w Europie w ogóle nie będzie oferowany.
Czy więc Citroën będzie produkował auta serii DS. dla Chin, czy wręcz na ich żądanie? Wygląda na to, że będziemy mieli do czynienia z tą drugą opcją – zapotrzebowanie na samochody premium rośnie w Chinach bardzo dynamicznie (w ostatnim roku o 25%!), można więc powiedzieć, że to Chiny zadziałają na rzecz gamy DS po prostu aktywizując w tym względzie producenta, który zechce wykroić dla siebie jak najwięcej z tego szybko rosnącego tortu. I tylko można mieć żal, że przynajmniej część z zapowiadanych modeli może nie trafić do Europy w oficjalnej sieci dystrybucyjnej…
KG
Najnowsze komentarze