poniedziałek, 23 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości DS

Nowy luksusowy DS 4 oczami Austriaków: „Ten samochód jest czymś wyjątkowym”

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-01-15
w DS, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
3.3k 174
10
3k
UDOSTĘPNIEŃ
9.9k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska

Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy

Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy

Nowy luksusowy DS 4 trafił w ręce austriackich dziennikarzy, którzy są im po prostu zachwyceni. „Ten samochód jest czymś wyjątkowym, kiedy otwierasz drzwi a wokół stoją obcy ludzie, którzy robią mu zdjęcia i zdają mnóstwo pytań. Tak właśnie było z DS 4” – pisze autor z serwisu Eslebedasauto.at. Poczytajcie.

„Samo bycie pięknym to nie wszystko – ale nie może zaszkodzić. Najnowszy model DS należący do Stellantis to wyjątkowo piękny samochód. Przede wszystkim DS 4 jest od razu rozpoznawalny jako dziecko francuskiej marki premium. Z przodu crossovera dumnie prezentuje się precyzyjnie wyrzeźbiony grill marki i surowo spogląda na świat swoimi ostro zarysowanymi reflektorami. Również z tyłu już na pierwszy rzut oka można rozpoznać markę DS – tylne światła błyszczą jak precyzyjnie oszlifowane klejnoty – znamy ten design z dużego SUVa, DS 7 Crossback. Charakterystyczne dla DS są również mocno zarysowane światła do jazdy dziennej, które rozciągają się od reflektorów w kierunku przedniego spojlera.

Zobacz: Salony marki DS Automobiles w Polsce. Znajdź najbliższy.

Linia dachu długiego na 4,4 metra i szerokiego na 1,83 metra DS 4 przypomina coupé, ale jeśli spojrzymy na samochód z boku, znajdziemy umiejętnie wstawione krawędzie i skrzyżowania linii. Efektem tego jest między innymi to, że samochód jest wizualnie dopracowany i ma bardzo dobre proporcje. W połączeniu z dużymi kołami i krótkimi zwisami daje to niezwykle harmonijny, muskularny wygląd ogólny. DS 4 oferowany jest w kilku wariantach. Model podstawowy, nieco „SUV-owaty” model Cross oraz sportowa, dynamiczna wersja Performance Line. Różnice pomiędzy poszczególnymi wariantami są czysto wizualne – pod względem technicznym wszystkie są takie same.

Wnętrze DS 4 robi ogromne wrażenie na żywo. Jazda tu to cisza, komfort i świetne przyspieszenie.

DS jak zwykle stylowo łączy zarówno kolor nadwozia (chłodny szary metalik z czarnym i satynowym srebrem), jak i materiały wykończeniowe wnętrza (kawowo-brązowa skóra Nappa, czarne drewno i elementy z matowego aluminium). Francuzi zdecydowanie wiedzą, jak przygotować scenę dla samochodu. Wnętrze charakteryzuje się nowoczesnymi formami i wyrafinowaną formą. Przejrzysty projekt, a także niezwykle wyszukane materiały oraz ich nienaganne wykonanie zapewniają wygląd, który nie ma sobie równych w tej klasie. DS przywiązuje dużą wagę do szczegółów; pachnąca, miękka jak rękawiczka skóra Nappa na siedzeniach i kierownicy to coś, czego nie znajdziesz w żadnym innym samochodzie – może z wyjątkiem DS 7.

Zobacz: DS 4 – skonfiguruj swój wymarzony luksusowy kompakt klasy premium.

Nowością w DS 4 jest mały ekran dotykowy umieszczony między fotelami, za pomocą którego można uzyskać dostęp do dowolnie konfigurowalnych „ulubionych funkcji” i obsługiwać je. Kiedy już się do tego przyzwyczaisz, działa to całkiem nieźle – zwłaszcza, że ręka jest stabilizowana na specjalnie umieszczonej skórzanej poduszce.  Pod względem napędów DS 4 oferuje benzyny i hybrydy. Obok trzech silników benzynowych o mocy 130 KM, 180 KM i 225 KM dostępny jest turbo diesel o mocy 130 KM oraz testowana wersja, hybryda plug-in E-TENSE o mocy systemowej 225 KM. Podobnie jak wszystkie inne silniki, ten ostatni jest wyposażony w znaną ośmiostopniową automatyczną skrzynię biegów EAT8. Wariant hybrydowy plug-in jest bardzo pewny siebie, a przy naładowanych akumulatorach także dość cichy.

Pasuje to również do bardzo komfortowego układu jezdnego DS 4. Samochód prawie unosi się nad jezdnią, precyzyjnie prowadzony delikatną ręką. Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia w pełni spełnia swoją rolę dzięki precyzyjnie dopracowanym połączeniom biegów i ledwo wyczuwalnej zmianie przełożeń. Silnik elektryczny zawsze aktywnie wspiera czterocylindrową jednostkę napędową znajdującą się z przodu pod maską – skutkuje to również bardzo dobrymi wynikami zużycia paliwa, a jazda na samym napędzie elektrycznym jest możliwa na dystansie około 40 kilometrów.

Podsumowanie? Wszystko pod tym niezwykle eleganckim wyglądem zewnętrznym jest technicznie perfekcyjne i działa bardzo dobrze. Samochód jest skierowany do kompaktowego segmentu premium i nie tylko konkuruje z Audi A3, BMW Einser i Mercedes-Benz Klasy A, ale także przewyższa swoich konkurentów pod wieloma względami” – kończy autor.

Źródło: Eslebedasauto.at

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.1 11 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DS 4DS AutomobilesE-Tense
Udostepnij1192Tweet745Udostepnij209
Poprzedni

Dacia pozostanie przy silnikach spalinowych do końca. Ważna deklaracja szefa koncernu

Następny

Niemal co drugie auto używane ma poważne usterki i nie powinno trafić do nowego właściciela

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny
Koronawirus wpłynie na rynek samochodów używanych

Niemal co drugie auto używane ma poważne usterki i nie powinno trafić do nowego właściciela

Używany Peugeot 504 Coupé w wersji Retrofuture. Do 200 kilometrów zasięgu klasykiem na prąd

Szlag mnie trafił dziś na drodze. Daj kamizelkę odblaskową niewidocznemu pieszemu!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
10 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Łukasz - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Yaro - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Paweł - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Darek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • wolny człowiek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Arek - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • 308 sw 2022 - Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • 43443 - Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Tak - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy
  • Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Ile kosztuje najtańsza Dacia z klimatyzacją? Sprawdzamy ceny popularnych modeli: Duster, Jogger i Sandero 2022
  • Kolejki w warsztatach zakładających instalacje LPG
  • Czy to nowy Citroën 2CV 2022?
  • Citroën ogłasza plany na swój pierwszy samochód elektryczny dla Indii
  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
10
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.