Ponad dwanaście tysięcy samochodów RAM Promaster koncernu Stellantis zostało wezwanych do serwisu z powodu problemów z instalacją elektryczną.
Z powodu awarii wiązki przewodów Stellantis wzywa do serwisu 12.375 sztuk samochodów Ram ProMaster wyprodukowanych w latach 2021-2022. Wiązka może mieć nieprawidłowe połączenia, co prowadzi do awarii lewego tylnego światła i lewego kierunkowskazu oraz sygnalizacji błędów przez komputer pojazdu. W efekcie auta nie spełniają wymagań Federalnej Normy Bezpieczeństwa Pojazdów Silnikowych (FMVSS) nr 108 „Światła, urządzenia odblaskowe i wyposażenie towarzyszące” i nie mogą być eksploatowane w USA.
Proces analizy usterki
Jak wyglądał proces analizy awarii? W dniu 30 marca 2022 r. Stellantis oraz Technical Safety and Regulatory Compliance zostały powiadomione o potencjalnym problemie związanym z awariami świateł tylnych/kierunkowskazów w niektórych pojazdach. Od kwietnia 2022 r. do stycznia 2024 r. przeprowadzono analizę wzorców awarii oraz historii pojazdów i ustalono, że samochody, których to dotyczy, mogły zostać wyprodukowane z nieprawidłowym montażem zacisków i złączy.
Zobacz: Wiadomości motoryzacyjne. Codziennie, aktualne, ciekawe
W dniu 21 lutego 2024 r. oficjalnie uznano, że w niektórych pojazdach istnieje problem związany z nieprawidłową instalacją wiązki przewodów, który może prowadzić do niesprawności lewego tylnego światła/światła kierunkowskazu, potencjalnie skutkując niezgodnością z normą FMVSS nr 108. W dniu 07 marca 2024 r. Stellantis zdecydował o przeprowadzeniu akcji serwisowej.
Zobacz: Testy nowych i używanych samochodów. pomiary, spalanie, opinie
Jakich samochodów dotyczy problem?
Problem dotyczy samochodów RAM Promaster wyprodukowanych pomiędzy 21 lutego 2021 r., kiedy rozpoczęto instalację nieprawidłowo funkcjonującej wiązki przewodów, a 28 kwietnia 2022 r.
Najnowsze komentarze