Niestety wszystkie cztery francuskie samochody uplasowały się w drugiej dziesiątce. Wśród dziesięciu najlepiej sprzedających się aut w naszym kraju znaleźć możemy w zasadzie mało komfortowe modele. Polacy najwyraźniej są mało wymagający… Prym wiedzie samochód niemiecki w czeskim opakowaniu ;-) lansowany, jako auto z przedziału wyższego. Marketing jednak robi ludziom wodę z mózgu ;-)
W pierwszej dziesiątce jest jeszcze jedno tego typu auto – na miejscu trzecim. Poza tym znalazły się tam dwa samochody włoskie, dwa japońskie i cztery sygnowane przez producentów niemieckich.
Drugą dziesiątkę otwiera Renault Clio. Dodatkowy powód do radości, to fakt, iż model ten wykazał największą dynamikę wzrostu sprzedaży – przeszło 182%. W przyszłym roku nie będzie to już takie łatwe ;-) Widać jednak, że tytuł Car of the Year’2006 Clio III otrzymało nieprzypadkowo ;-) W ciągu ośmiu miesięcy bieżącego roku na Clio zdecydowało się 3256 Polaków. My ten samochód również dla Was testowaliśmy i były to naprawdę przyjemnie pokonane kilometry…
Na trzynastym miejscu pod względem sprzedaży w Polsce znalazł się Renault Megane. Sprzedano go w ciągu ośmiu miesięcy 3083 sztuki, co daje niemal 10-procentowy wzrost. Biorąc pod uwagę kontrowersyjną (choć naszym zdaniem – piękną) stylistykę tego auta – to znakomity wynik!
W pierwszej dwudziestce najpopularniejszych aut sprzedawanych w tym roku w Polsce znalazły się dwa Peugeoty. Szesnasta lokata przypadła modelowi 307. Niestety – sprzedaż tego modelu charakteryzowała się ilościowym spadkiem w stosunku do roku poprzedniego. 2286 sprzedanych aut, to niemal o 10% gorszy wynik, niż w pierwszych ośmiu miesiącach roku ubiegłego. Najwyraźniej przyda się Peugeotowi następca w tym segmencie.
Również spadek zainteresowania dotknął model 206 – dotychczasowy przebój firmy. 2095 sprzedanych aut oznacza przeszło 41-procentowy spadek sprzedaży. Nie może to jednak dziwić, skoro na rynku pojawił się większy, pojemniejszy i lepiej wykonany Peugeot 207. Wprawdzie Peugeot oferuje równolegle oba te auta, niemniej jednak sprzedaż 206-ki będzie miała tendencję spadkową.
Peugeot za to może się pochwalić szóstym miejscem, jeśli chodzi o największy ilościowy wzrost sprzedaży. To oczywiście osiągnięcie najmniejszego Lewka – modelu 107. W ubiegłym roku nie był jeszcze oferowany na polskim rynku, a od chwili wprowadzenia do sprzedaży zdecydowało się na to autko 1129 nabywców. My mieliśmy okazję ten samochód testować, a relację z naszych jazd opublikujemy pod koniec września, jak zwykle w dziale testów, do którego lektury serdecznie Was zapraszam.
KG
Najnowsze komentarze