Pewien wpływ na stopień odczuwania kryzysu w motoryzacji przez koncern PSA Peugeot Citroën miał fakt dużego zaangażowania Grupy na rynkach europejskich. Dywersyfikacja sprzedaży przyszła nieco zbyt późno i Francuzi stracili trochę w globalnych wynikach sprzedażowych, ale szybkie wdrożenie właściwych działań przynosi efekty. I to nie tylko w dynamicznych wzrostach w Polsce, która dla PSA wciąż jest niewielkim rynkiem, ale przede wszystkim na rynkach światowych.
Ledwie wczoraj pisaliśmy o znaczących wzrostach sprzedaży na rynku chińskim, a już dotarły do nas kolejne wieści, tym razem z Ameryki Południowej. Okazuje się, że w samej tylko Argentynie koncern PSA sprzedał od stycznia do maja włącznie 62.240 samochodów, co oznacza wzrost w ujęciu rok do roku o 28,6%. To przeszło trzykrotnie więcej, niż wzrost całego rynku, i tak dynamicznie się rozwijającego, który w tym samym okresie zwiększył się o 8,8%.
Sprzedaż Peugeota w omawianym czasie wzrosła o 24,7%, a Citroëna aż o 38,7%! Udział rynkowy Grupy PSA w Argentynie wynosi obecnie 15,2%, przy czym 10,6% przypada na Peugeota i pozostałe 4,6% na Citroëna. W efekcie PSA jest drugim co do wielkości producentem operującym na argentyńskim rynku i jednocześnie jedynym w pierwszej trójce, który zanotował wzrost sprzedaży w okresie pierwszych pięciu miesięcy bieżącego roku.
W przypadku Citroëna za znaczący wzrost sprzedaży odpowiadają przede wszystkim modele C3 (wzrost sprzedaży w maju o 80%) oraz Berlingo w wersji użytkowej.
Ale apetyty Francuzów rosną. Wczoraj, dniami prasowymi, rozpoczęły się targi Buenos Aires International Motor Show, które pozwolą jeszcze dynamiczniej zaistnieć w świadomości mieszkańców Argentyny. Peugeot przygotował premierę modelu 208 i to z przytupem, dzięki prezentacji od razu seryjnych już wersji XY oraz GTi. Na stoisku marki sygnowanej kroczącym lwem nie zabraknie także modelu 508 RXH, crossovera 4008, a także jednośladów – skutery Peugeota będą miały swoją premierę na rynku argentyńskim.
Citroën pokazuje model C4L, średniej wielkości sedana, którego produkcja ruszy wkrótce w zakładach w El Palomar w pobliżu Buenos Aires, a także kompaktowego SUV-a C4 Aircross, topowe DS5 HYbrid4, DS3 Cabrio i koncepcyjnego Citroëna Revolte.
Jak więc widać po tych dwóch przykładach – z Chin i z Argentyny – globalizacyjne ambicje Grupy PSA są realizowane bardzo dynamicznie i istnieje duża szansa, że w roku 2015 połowa sprzedanych aut tego koncernu znajdzie nabywców w krajach pozaeuropejskich.
KG
Najnowsze komentarze