Według danych opublikowanych przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów, rejestracje w Unii Europejskiej i krajach EFTA wyniosły 1.066.794 sztuki. To oznacza 7,2R% mniej niż rok temu. Spadek sprzedaży wynika m.in. z podwyżek cen i wprowadzenia nowych norm emisji spalin. Jednocześnie nasiliła się niepewność wśród konsumentów. W marcu będzie znacznie gorzej z powodu epidemii koronawirusa. Producenci spodziewają się spadków na poziomie 30% w stosunku do zeszłego roku.
Główne rynki działają coraz wolniej. Pięć największych rynków europejskich, na których odnotowano ponad 70% sprzedaży w Europie, ma coraz niższe wyniku sprzedaży. W lutym najgorsze wyniki odnotowały Niemcy z -10,8%, a następnie kolejno Włochy (-8,8%), Hiszpania (-6%), Wielka Brytania (- 2,9%) i Francja (-2,7%).
Francuscy producenci przezywają trudności. Grupa PSA, z 181,439 sztuk, spadła o 8,5% głównie z powodu Opla (-20,9%). Zmniejszenie sprzedaży u Peugeota (-4,9%) i Citroëna (-5,1%) są mniejsze, podczas gdy sprzedaż marki DS… wzrosła o 106,5%.
Grupa Renault zarejestrowała 104 259 pojazdów i straciła 14,3%. Renault spadło o 7,1%, Dacia o 26,9%, Łada o 60,4% i Alpine aż o 82,7%.
Grupa Fiat Chrysler po raz kolejny odnotowała spadek rejestracji. Ich liczba wyniosła 74 852, a więc spadła o 6,9%. Grupa Volkswagen zarejestrowała 269 242 pojazdów, o 4,4% mniej niż przed rokiem.
Duże spadki dotyczą producentów japońskich, takich jak Mazda (30,7%), Honda (25,7%), Mitsubishi (7,6%) oraz Nissan (5,2%). Tylko Toyota z 60045 rejestracjami wzrosła o 12,7%. Koreański Hyundai stracił 0,5%, natomiast Kia wzrosła o 1,2%.
źródło: ACEA
Najnowsze komentarze