poniedziałek, 4 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Alpine

F1: Grand Prix Emilia Romagna bez punktów dla Alpine

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-04-25
w Alpine, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
37 1
0
33
UDOSTĘPNIEŃ
109
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?

Opel Vivaro-e Hydrogen z nagrodą energetyczno-środowiskową automobilklubu KS za 2022 rok

Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022

O wczorajszym wyścigu zespół BWT Alpine F1 z pewnością będzie chciał jak najszybciej zapomnieć. Skończyła się passa zdobywania punktów, a rozpoczynane na mokrej nawierzchni zmagania dla kilku kierowców zmieniły się w koszmar. Nawet dla tych, którzy osiągnęli metę, że wspomnę tu Lewisa Hamiltona…

Początek weekendu nie zapowiadał się źle. W pierwszym treningu Alonso finiszował z siódmym czasem. Ocon był wprawdzie trzynasty, ale pierwsze sesje nigdy nie są miarodajne.

W kwalifikacjach w Q1 Ocon miał problemy, ale Alonso uzyskał dziewiąty wynik i tracił do lidera tylko minimalnie ponad 1,4 sekundy. W Q2 był wyraźnie lepszy, bo wbił się do czołowej szóstki, a w Q3 był nawet piąty! W związku z tym liczyliśmy na dobry wynik w sprincie i w wyścigu.

I przeliczyliśmy się… Weekend był trochę deszczowy i start do wczorajszych zmagań odbywał się na mokrym torze. W efekcie już na początku doszło do kilku kolizji, w wyniku których odpadł m.in. Carlos Sainz. Również prawy bok oraz fragmenty podłogi bolidu Alpine, którym jechał Fernando Alonso, został bardzo mocno uszkodzony. W efekcie Hiszpan został wycofany z wyścigu, a na torze francuską ekipę reprezentował już tylko Esteban Ocon. Niestety i on nie miał zbyt wiele do powiedzenia, a do tego na skutek niebezpiecznej sytuacji w alei serwisowej otrzymał 5-sekundową karę. W efekcie sklasyfikowano go na czternastej pozycji, acz wyścig ukończył trzy oczka wyżej.

„Był to dla nas frustrujący wyścig, w którym nie zdobyliśmy żadnych punktów. Dla mnie było to trudne od początku, a wynik w kwalifikacjach pogorszył resztę mojego weekendu, więc jeśli się nad tym zastanowić, gdzie skończyliśmy dzisiaj przed uwzględnieniem kary, nie jest tak źle. Nie da się jednak ukryć, że brakowało nam trochę tempa wyścigowego i ostatecznie nie byliśmy wystarczająco szybcy, aby zdobyć punkty nawet bez pięciosekundowej kary. To naprawdę ciasny tor, ale przyjrzymy się dokładnie, co się wydarzyło, aby zobaczyć, czy można było tego uniknąć. Nauczymy się czegoś i przejdziemy dalej – ja już nie mogę się doczekać Miami” – powiedział Esteban Ocon.

„To był dla mnie kolejny niefortunny wyścig w tym sezonie. Miałem dobry start i awansowałem na ósme miejsce, ale po prawej stronie podłogi i na boku nadwozia było dużo uszkodzeń, więc nie miałem innego wyjścia, jak tylko wycofać się z wyścigu. To niefortunne, ponieważ mały kontakt z Mickiem [Schumacherem], który nie był zamierzony, zniszczył nasz samochód i wyścig. Po Australii czuję, że mógłbym zdobyć 20 lub 30 punktów w mistrzostwach, a mam tylko dwa. To pechowe! To długi sezon i jest jeszcze wiele punktów do zdobycia” – zapowiada Fernando Alonso.

„To oczywiste, ten weekend był dla zespołu rozczarowujący i jest to pierwszy wyścig sezonu, po którym wyjeżdżamy bez zdobycia punktów. Musimy upewnić się, że to się nie powtórzy w tym roku, ponieważ mamy znacznie większy potencjał. Jako zespół jest wiele obszarów, które musimy poprawić, a także musimy szybko usuwać błędy, jeśli mamy osiągnąć nasze ambitne cele. Chociaż czujemy się sfrustrowani dzisiejszym wynikiem, będziemy liczyć na to, że będzie to dodatkowa motywacja, aby nie przeżywać tego uczucia ponownie w ciągu roku. Jestem przekonany, że zespół będzie ciężko pracował i absolutnie musimy wrócić do gry w następnym grand prix w Miami” – obiecuje Laurent Rossi, dyrektor generalny Alpine.

BWT Alpine F1 Team zajmuje aktualnie szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Alpine F1 Team

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: AlpineF1Sportwyścigi
Udostepnij13Tweet8Udostepnij2
Poprzedni

Renault zamierza sprzedać udziały w AwtoWAZ. Kupi je chiński koncern motoryzacyjny?

Następny

Alfa Romeo F1 Team Orlen wyprzedza Alpine w klasyfikacji konstruktorów

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Alfa Romeo F1 Team Orlen wyprzedza Alpine w klasyfikacji konstruktorów

40-lecie Opla Corsy: historia sukcesu w sześciu aktach

Nowy Opel Astra w reklamie

Nowy Opel Astra nie potrzebuje słów? Ruszyła skromna kampania reklamowa

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Emerson - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Krzysztof Gregorczyk - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Jean - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Jean - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Jean - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Opel Vivaro-e Hydrogen z nagrodą energetyczno-środowiskową automobilklubu KS za 2022 rok
  • Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022
  • Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022
  •  Dacia Bigster nie będzie jedynym samochodem marki w klasie kompaktowej. Ambicje sięgają dalej!
  • Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Ile kosztuje używana Dacia Duster: przegląd cen roczników 2010-2018
  • Ile naprawdę pali benzynowy DS 7 Crossback 180 KM?
  • Stellantis & Nidec zbudują pierwsze silniki elektryczne jeszcze w tym roku. Projekt M3
  • DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.