Fiat Scudo to trzeci obok Ducato i Doblo samochód z dostawczej oferty marki, który został poddany kuracji odmładzającej w ramach projektu Pro One koncernu Stellantis. Kuzyn Peugeot Expert i Citroena Jumpy zyskał nową stylistykę oraz technologie pokładowe.
Fiat Scudo zmienił design w przedniej części i otrzymał nowe reflektory full-LED. Dostępny jest również nowy kolor lakieru nadwozia Titanium Grey. Odświeżona została centralna część wnętrza, w której pojawił w pełni odnowiony zestaw wskaźników, schowek na drobne przedmioty i uchwyt na kubek. Fiat przeprojektował również gałkę zmiany biegów i kierownicę.
Pozycja kierowcy nowego Scudo teraz jest bardziej komfortowa i praktyczna. W samochodzie znajdziemy cyfrowy zestaw wskaźników oraz duży 10-calowy centralny ekran dotykowy.
Schowki do przechowywania są bardziej przestronne, zwłaszcza w górnej części deski rozdzielczej i na konsoli środkowej. Pomysłowo zaprojektowane uchwyty na kubki na końcach deski rozdzielczej umożliwiają klientom ustawienie smartfona w pozycji pionowej.
Zobacz także: Nowy Fiat Ducato (2024) zaprezentowany. Co nowego u konkurenta Renault Master?
Nowy Fiat Scudo – kompaktowy na zewnątrz, duży w środku
Przy wysokości wynoszącej zaledwie 190 cm pojazd posiada 6,6 m3 pojemności ładunkowej i do 1,4 tony ładowności. Nowa gama samochodów dostawczych Scudo obejmuje różne wersje, długości i rozwiązania w zakresie ładowności, by sprostać najbardziej specyficznym potrzebom klientów.
Dzięki funkcji Magic Cargo można zwiększyć przestrzeń ładunkową do 3,67 m w wersji standardowej i maksymalnie do 4,02 m w wersji Maxi. Ponadto możliwe jest przekształcenia przedniego siedzenia w miejsce pracy i wykorzystanie go jako stolika na komputer bądź tablet lub wygodnego miejsca na zjedzenie posiłku. Oprócz tego, nowe Scudo posiada kilka funkcjonalnych schowków, takich jak na przykład powiększony górny schowek centralny, a oprócz tego wyposażony został w większe uchwyty na kubki po lewej i prawej stronie oraz większy schowek w panelu centralnym z miejscem na 2 smartfony, z których jeden posiada ładowarkę indukcyjną (dostępną jako opcję).
Profesjonaliści mogą wybierać pomiędzy wygodną kanapą z dużym schowkiem ukrytym pod siedziskiem a pojedynczymi fotelami, i zarządzać każdą przestrzenią niezależnie. Spośród wszystkich rozwiązań oferowanych przez nowe Scudo, można też wybrać fotele dla pasażerów z przodu, by jak najlepiej spełnić potrzeby wszystkich pracowników.
Jaki zasięg ma elektryczny e-Scudo?
Silnik elektryczny e-Scudo generuje moc 100 kW i natychmiast dostępny moment obrotowy wynoszący 260 Nm. Maksymalna prędkość wynosi 130 km/h. Aby zoptymalizować zasięg, nowe Scudo jest wyposażone w system hamowania regeneracyjnego, który można aktywować w czterech różnych trybach regeneracji za pomocą łopatek umieszczonych za kierownicą.
Klienci mogą również wybierać pomiędzy dwoma wielkościami akumulatorów, 50 lub 75 kWh. Akumulator o pojemności 50 kWh zapewnia maksymalny zasięg do 224 km (w cyklu mieszanym WLTP). Akumulator o pojemności 75 kWh zapewnia tę samą prędkość i maksymalny moment obrotowy, gwarantując jednocześnie maksymalny zasięg na poziomie 350 km w cyklu mieszanym WLTP.
Zobacz także: Nowy Peugeot Boxer i e-Boxer 2023. Allure. Diesel, elektryk i napęd wodorowy
Diesel w trzech wersjach mocy
Nowy Fiat Scudo oferuje również szeroką gamę silników Diesla z trzema poziomami mocy i dwoma skrzyniami biegów do wyboru: manualną lub 8-biegową automatyczną. Wersja elektryczna oferuje do 1,25 tony ładowności, natomiast wersja z silnikiem Diesel może pochwalić się ładownością do blisko 1,4 tony.
Łączność i systemy informacyjno- rozrywkowe
Nowe Scudo od Fiat Professional oferuje nowe funkcje łączności i informacyjno-rozrywkowe, które stanowią niezbędną pomoc dla profesjonalistów podczas ich codziennych wyzwań w pracy.
Standardowo montowane radio DAB posiada 5-calowy ekran dotykowy ze zintegrowanym portem USB. Ponadto kierowca może wykonywać i odbierać połączenia telefoniczne bez odrywania uwagi od drogi.
System informacyjno-rozrywkowy nazywany przez fiata klasą premium, dostępny jest z lub bez zintegrowanej nawigacji, posiada 10-calowy kolorowy ekran dotykowy, radio samochodowe DAB, odtwarzacz MP3, 4 wejścia USB oraz połączenie WIFI. Ponadto, dostępność systemów Apple CarPlay i Android Auto™ pozwala klientom mieć bezpieczne połączenie ze swoim smartfonem bez rozpraszania uwagi podczas jazdy. Apple CarPlay oferuje również sterowanie głosowe Siri, a także współpracuje z wbudowanymi elementami sterującymi samochodu: pokrętłami, przyciskami, touchpadem lub ekranem dotykowym.
Fiat Scudo i wspomaganie prowadzenia
Jeśli chodzi o systemy wspomagania jazdy, to dostępny jest Magic Mirror, nowa funkcja, która wyświetla na nowym cyfrowym lusterku wstecznym dwa różne widoki, dzięki czemu kierowca może bezpiecznie wykonywać wszelkie manewry. Obrazy wysyłane są przez dwie kamery, jedną znajdującą się pod prawym lusterkiem bocznym, i drugą, umieszczoną nad tylnymi drzwiami. Kierowcy widzą więc to, co dzieje się z tyłu za pojazdem oraz z boku w martwym polu po prawej stronie, co pomaga im podczas codziennie wykonywanych manewrów.
Nowe Scudo wyposażone jest w standardzie w zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, których celem jest zapewnienie komfortu i bezpieczeństwa podczas jazdy. Systemy te obejmują takie funkcje, jak ISA (Inteligentny asystent prędkości) z funkcją rozpoznawania ograniczeń prędkości, system ostrzegania o utracie koncentracji kierowcy, asystent pasa ruchu, który może wykrywać krawędzie drogi nawet przy wyższych prędkościach i wysyłać zarówno dźwiękowe, jak i wizualne ostrzeżenia, jeśli samochód zjeżdża z pasa ruchu. Ponadto samochód jest wyposażony w system hamowania awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, a także inteligentnego asystenta prędkości, który pomaga kierowcom przestrzegać ograniczeń prędkości.
Najnowsze komentarze