Francja przyspiesza rozwój napędów wodorowych instalując odpowiednią infrastrukturę. W środę miała miejsce inauguracja czwartek stacji sieci Doliny Zerowej Emisji w Région Auvergne-Rhône-Alpes. Na premierze pojawił się wodorowy Master Renault.
Francuski wodór przyspiesza – planując, że transport ciężarowy i komunikacja miejska będą wykorzystywać wodór coraz bardziej intensywnie. O ile transport osobowy może rozwijać się w oparciu o napęd elektryczny, to już transport towarów wymaga dużych ilości energii oraz szybkiego tankowania, co w przypadku akumulatorów jest na razie niemożliwe.
Rozwój infrastruktury wodorowej ma być też impulsem dla rozwoju gospodarki: nowe miejsca pracy i tak zwane zawody przyszłości są sposobem na stymulację zwrotu gospodarczego.
HYmpulsion i jej partnerzy otworzyli w środę 5 lipca w Ville de Clermont-Ferrand r. w dzielnicy Gravanches czwartą stację dystrybucji wodoru odnawialnego w swojej sieci i pierwszą zlokalizowaną w Owernii i Département du Puy-de-Dôme. Finansowana przez Unię Europejską oraz program ADEME stacja zaprojektowana i wyprodukowana przez McPhy będzie produkować, magazynować i dystrybuować wodór do lekkich pojazdów, ciężarówek i przemysłowców i dostarczy zarówno 350, jak i 700 barów.
Ta nowa stacja jest uzupełnieniem trzech innych punktów ładowania wdrożonych w regionie, w Chambéry, Moûtiers i Saint-Priest. HYmpulsion będzie nadal rozbudowywać swoją sieć, instalując dwie dodatkowe stacje przed końcem 2023 r., w Vénissieux i Saint-Egrève.
Do połowy 2024 r. zostanie ukończonych aż sześć stacji.
Najnowsze komentarze