Renault do Brasil rozpoczyna eksport głowic silnikowych do Europy. Zakłady Renault w Ameryce Południowej, konkretnie w Kompleksie im. Ayrtona Senny, będą produkowały podzespoły mechaniczne nie tylko na lokalny rynek, ale i dla fabryki we francuskim Douvrin. To duży projekt pozwalający na globalizację produkcji, a więc i obniżenie kosztów.
W Brazylii produkowane będą głowice do silników o pojemności skokowej 1.2 litra, które pochodzą z tej samej rodziny, co 1-litrowe jednostki napędowe popularne w samochodach Grupy Renault w Ameryce Południowej.
Dzięki temu projektowi eksportowemu produkcja w Brazylii wzrośnie dwukrotnie – z obecnych 2.000 do 4.000 tygodniowo. Pozwoli to na prowadzenie produkcji w systemie trzyzmianowym.
Silniki 1.2 trafiają m.in. do europejskich Dacii Logan i Sandero, ale też do Renault Clio. Silniki produkowane są w zakładzie Française de Mécanique w Douvrin w ramach współpracy pomiędzy koncernami Renault i PSA Peugeot Citroën. Jednostka ta produkuje aktualnie bloki silników, wały korbowe, głowice i inne części dla obu koncernów.
KG; zdjęcia: Renault do Brasil
Najnowsze komentarze