Citroën DS, legenda motoryzacji i samochód, który na zawsze zmienił oblicze świata samochodów, był wyposażony w szereg silników. Na przestrzeni lat pod maskę trafiały coraz bardziej sprawne wersje. A ile koni mechanicznych miała najmocniejsza?
W roku modelowym 1973 Citroën DS23 zastąpił model DS 21 Injection. Była to ostateczna i najbardziej rozwinięta silników wersja DS. Bogini w tej wersji to prawdziwa królowa autostrad, z 5-biegową skrzynią biegów przeniesioną już z DS21. Silnik DS 23 zachował ten sam typ wtrysku, ale jego pojemność została zwiększona do 2347 cm3 poprzez zwiększenie średnicy do 93,5 mm. Przy stosunku objętościowym 9:1, silnik występował w wersji gaźnikowej (115 KM DIN) w DS23 i z wtryskiem paliwa w DS23 „Electronic Injection” (130 KM DIN).
Zobacz: promocje i wyprzedaże Citroëna w Polsce
Te dwie wersje zniknęły w 1975 roku wraz z zakończeniem produkcji ID i DS.
Podobnie jak w przypadku wersji 2,0-litrowych, nazwa została zmieniona na M23 w wyniku różnych zmian wprowadzonych, aby zmieścić się pod maską CX. Silnik ten będzie napędzał modele CX2400 (gaźnik) i CX GTI (wtrysk paliwa 2400). Stanowił on również podstawę silników M25 (CX 25 IE, CX25 GTi i 25 GTI Turbo) i M25 Diesel (CX25D i CX25 Turbo D), dopóki CX nie został zastąpiony przez Citroëna XM.
Zobacz: wiadomości na temat aut marki Citroën. Codziennie nowe, ciekawe, aktualne
Citroën DS23 miał więc silnik o mocy 130 KM. Dużo, jak na tamte czasy a i dzisiaj byłaby to jednostka, którą nie pogardzilibyśmy pod maską swojego auta, oczywiście w dużo nowszym wydaniu.
Zobacz: testy samochodów marki Citroën. Opinie, pomiary, spalanie
Najnowsze komentarze