Wprowadzenie do produkcji nowej generacji modeli Logan, Sandero i Sandero Stepway spowodowało spore zmiany w fabryce Dacia Automobile w Mioveni.
Produkowane są tu nowa Dacia Sandero Stepway, nowa Dacia Logan i Dacia Duster. Produkcję zwykłego Sandero umieszczono w zakładach Dacii w Maroku. Z uwagi na bardzo dużą ilość zamówień, fabryka w Mioveni pracuje na pełnych obrotach, wytwarzając 1400 samochodów dziennie. Nie będzie jednak już modeli kombi – ten typ nadwozia nie cieszy się obecnie dużą popularnością, dlatego nie powstał kolejny Logan MCV.
Nowe modele produkowane są na platformie technicznej CMF-B, która wykorzystywana jest także przez Renault w modelu Clio V oraz Captur. Zakłady Dacii są przygotowanie nie tylko na produkcję modeli z silnikami spalinowymi, ale również mogą szybko wdrożyć wytwarzanie hybryd. Na razie priorytetem jest zaspokojenie dużej ilości zamówień a marka spodziewa ich dalszego wzrostu. Do produkcji Dacii Duster wykorzystywana jest nadal platforma B0. To zmieni się wraz z wejściem nowego modelu, który spodziewany jest za około dwa lata. Wtedy pojawi się nowy, 7-miejscowy Duster (być może pod inną nazwą) oraz zupełnie nowa generacja klasycznego Dustera. Prace projektowe trwają.
Nowe modele, produkowane w Mioveni, to również nowi dostawcy. Części i podzespoły pochodzą z całej Europy, kluczowe dla wyboru dostawców były dostępność, czas realizacji zamówienia i stosunek ceny do jakości. Niektóre z elementów powstają na miejscu, w Rumunii, inne są przywożone z krajów ościennych jak i z Francji. Wygląda na to, że dla Dacii nowe Sandero i nowy Logan to trzecia rewolucja. Duże zmiany w postrzeganiu marki, nowe modele, wnętrz i wygląd ale i wejście w epokę samochodów elektrycznych, bo przecież wkrótce na rynku zadebiutuje elektryczna Dacia Spring. 4-osobowy samochód ze sporym bagażnikiem i najlepszą ceną na rynku, jak obiecuje producent.
Pierwsza rewolucja w Dacii to rok 2004, gdy miała miejsce premiera nowego Logana. Wtedy był to maksymalnie uproszczony samochód za nieduże pieniądze. Z miejsca zdobył sporo klientów, szukających taniego, budżetowego środka transportu z gwarancją. Druga rewolucja to 2010, gdy na rynek wjechała Dacia Duster. Dzisiaj to jeden a najpopularniejszych samochodów, także w Polsce. Teraz tą samą drogą chcą iść nowe modele, Sandero i Logan. I mają duże szanse. Będą konkurować o serca i portfele klientów z takimi samochodami jak Toyota Yaris, Skoda Fabia i Skoda Octavia.
Od czasu przejęcia Dacii przez Renault francuski koncern zainwestował w fabrykę ponad 3 miliardy euro. Zmiany widać gołym okiem. Postrzeganie marki mocno się zmieniło, klienci przekonali się do niedrogich samochodów z Rumunii a ich ilość na drogach z dnia na dzień rośnie.
Najnowsze komentarze