Luca de Meo równolegle rozwija w Renault napędy spalinowe i elektryczne. Wczoraj była okazja podsumować rok działalności spółki Ampere, skupionej na elektromobilności. I zapowiada szereg nowości, w tym zupełnie nowy model Renault na rok 2026 oraz nowy model Nissana, bazujący na Twingo.
W czasie Ampere Day, wydarzenia podsumowującego rok działania nowej spółki, Luca de Meo, szef Renault, zapowiedział szereg nowości na najbliższe lata.
Nowe Renault z Google i Qualcommem na rok 2026
Innowacyjność wspierają także strategiczne partnerstwa technologiczne. „Ampere, nasza spółka zajmująca się elektromobilnością, jest na dobrej drodze do stworzenia pierwszego w Europie pojazdu definiowanego przez oprogramowanie, we współpracy z Qualcomm i Google, z premierą zaplanowaną na 2026 rok”, zapowiada de Meo. Lokalna sieć produkcyjna Renault obejmująca Douai, Maubeuge, Ruitz i Cléon umacnia Europę, w tym Francję, jako kluczowy ośrodek produkcji EV, a zrównoważony łańcuch dostaw daje solidne podstawy pod długofalowy rozwój elektromobilności.
Zobacz: nowe samochody Renault. Promocje
Nowy projekt Nissana bazujący na Renault Twingo
Renault przywiązuje dużą wagę do partnerstw z innymi producentami, takimi jak Alpine czy Mitsubishi Motors Corporation, co pozwala utrzymać konkurencyjność i wysoką jakość. De Meo cieszy się również, że Nissan Motor Corporation zdecydował się zaufać Renault: „Z radością ogłaszam, że Nissan powierzył nam pracę nad projektem opartym na Twingo, aby zbadać możliwości rozwoju ich kolejnego elektrycznego samochodu w segmencie A!”
Droga do EV bardzo wyboista
Luca de Meo zdaje sobie sprawę, że przejście na pojazdy elektryczne nie jest proste: „Chociaż osiągnęliśmy już wiele w ciągu roku, nikt nie może przymknąć oka na fakt, że przejście na EV to wyboista droga. Jednak wolę postrzegać to jako okazję dla rozwoju a nie zagrożenie.” Renault stawia na rozwój sektora EV, w którym spodziewany jest wzrost o 25% rocznie od 2024 do 2030 roku w Europie, szczególnie w segmentach, w których marka jest już mocno zakorzeniona.
Zobacz: testy samochodów Renault. Pomiary, opinie, spalanie
Renault nie zostawia klasycznych napędów: LPG, hybrydy, wodór
Renault nie zamierza jednak ograniczać się wyłącznie do elektryfikacji. De Meo podkreśla, że firma inwestuje w różnorodne technologie niskoemisyjne, by sprostać wymaganiom zmieniającego się rynku: „Inwestujemy w rozwiązania o niskiej emisji w różnych technologiach, takich jak LPG, wodór, e-paliwa, hybrydy i wiele innych. To nas motywuje: podejmowanie odważnych kroków i eksplorowanie każdej możliwości, by kształtować przyszłość mobilności!”
Przyszłość Renault – z odwagą w kierunku nowoczesności
De Meo kończy swoją wypowiedź z optymizmem, wskazując, że choć droga przed Renault jest ambitna, marka jest gotowa do przewodzenia zmianom: „Wiemy, że droga przed nami jest ambitna, ale jeśli pierwszy rok Ampere jest jakimkolwiek wskaźnikiem, jesteśmy gotowi prowadzić zmiany!”
Zdaniem szefa Renault to dla firmy rok wielu osiągnięć: „W ciągu zaledwie roku Ampere osiągnęło to, co niewielu sądziło, że jest możliwe. Od nagradzanego Scenic E-Tech po nasze ikony – Renault 5 i Renault 4 – dostarczyliśmy nową generację konkurencyjnych, technologicznie zaawansowanych pojazdów elektrycznych, produkowanych w Europie”, podkreśla de Meo.
Najnowsze komentarze