Rodzinę silników HDi wytwarzanych w technologii common-rail znamy już od dziewięciu lat – ich pierwsza generacja pojawiła się na rynku jeszcze w 1998 roku. Zarówno wtrysk bezpośredni, jak i filtry cząstek stałych, pozwalają na znaczne ograniczenie emisji dwutlenku węgla, w dużej mierze odpowiedzialnego za efekt cieplarniany naszej planety. Dzięki swoim działaniom koncern PSA znacząco wpływa na ograniczenie emisji CO2, dzięki czemu efekt cieplarniany jest minimalizowany. Gdyby inni producenci, zwłaszcza niemieccy, poszli śladem Francuzów, to te działania przyniosłyby jeszcze więcej dobrego. Na szczęście Niemcy też już zrozumieli, w czym rzecz i angażują się na rzecz pozostawienia przyszłym pokoleniom Ziemi w jak najlepszym stanie.
Przy okazji prezentujemy zestawienie samochodów Citroëna, które otrzymały logo „AirDream”. Szerzej pisaliśmy o tym w artykule „Citroën na salonie we Frankfurcie 2007″.
C1 | HDi 55 | 880 | ||||
C1 | 1.0i (benzynowy) | 790 | ||||
C1 | 1.0i (benzynowy) | 825 | ||||
C2 | HDi 70 | 1003 | ||||
C2 | HDi 70 | 1041 | ||||
C2 | HDi 110 | 1130 | ||||
C2 | 1.4 16v Stop&Start | 1013 | ||||
C3 | HDi 70 | 1048 | ||||
C3 | HDi 70 | 1066 | ||||
C3 | HDi 92 | 1104 | ||||
C3 | HDi 110 FAP | 1127 | ||||
C3 | 1.4i CNG | 1158 | ||||
C3 | 1.4i 16v Stop&Start | 1057 | ||||
C3 Pluriel | HDi 70 | 1185 | ||||
C4 | HDi 92 | 1257 | ||||
C4 | HDi 110 | 1270 | ||||
C4 | HDi 110 FAP | 1279 | ||||
C4 | HDi 110 FAP | 1293 | ||||
C4 | BioFlex | 1200 | ||||
C4 | HDi 138 FAP | 1379 | ||||
Xsara Picasso | HDi 110 FAP | 1318 | ||||
C4 Picasso | HDi 110 FAP | 1499 | ||||
C4 Picasso | HDi 110 FAP | 1489 | ||||
C4 Picasso | HDi 110 FAP | 1539 | ||||
C4 Picasso | HDi 110 FAP | 1530 | ||||
C5 | HDi 110 FAP | 1424 | ||||
C5 | HDi 138 FAP | 1498 |
W oparciu o materiały Citroën Polska
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze