Już w 2024 r. na stacjach pojawi się benzyna E10, która zawiera aż 10% biokomponentów, a w przyszłości ma całkowicie zastąpić obecnie oferowaną 95-oktanową benzynę E5. Warto jednak zwrócić uwagę, że część aut jeżdżących po polskich drogach nie jest przystosowana do paliwa z większą zawartością biokomponentów i ich kierowcy muszą sobie zdawać sprawę z perspektywy ponoszenia wyższych kosztów na paliwo w przyszłości. Trzeba mieć to na uwadze kupując starsze auto z rynku wtórnego. Jak sprawa wygląda w przypadku Renault?
Benzyna E10 jest dopuszczona do użytku we wszystkich pojazdach Renault z silnikiem benzynowym wprowadzonych na rynek od 1 stycznia 1997 r., z wyjątkiem następujących modeli:
- Renault 19
- Megane I z 2-litrowym silnikiem F5R 700 z bezpośrednim wtryskiem benzyny
- Megane I z 2-litrowym silnikiem F5R 740 z bezpośrednim wtryskiem benzyny
- Laguna II z 2-litrowym silnikiem benzynowym F5R 782 z bezpośrednim wtryskiem paliwa
Zobacz: Testy nowych oraz używanych aut Renault. Wady, zalety, minusy i plusy
oraz następujące modele wprowadzone na rynek między 1 stycznia 2000 r. a 31 grudnia 2002 r:
- Laguna II z 2-litrowym silnikiem F4R 764 Turbo
- Laguna II z 2-litrowym silnikiem F4R 765 Turbo
- Espace IV z 2-litrowym silnikiem F4R 790 Turbo
- Espace IV z silnikiem 2.0 l F4R 794 Turbo
- Vel Satis z silnikiem 2.0 l F4R 762 Turbo
- Vel Satis z 2-litrowym silnikiem F4R 763 Turbo
- Avantime z 2-litrowym silnikiem F4R 760 Turbo
- Avantime z 2-litrowym silnikiem F4R 761 Turbo
Tankowanie benzyny nieprzeznaczonej do danego typu silnika może oznaczać zwiększone ryzyko jego uszkodzenia.
Zobacz: nowe samochody Renault. Promocje, kredyty, wyprzedaże
źródło: Renault
Najnowsze komentarze