-
Tegoroczna edycja Le Mans Classic 2023 – święto celebrujące pasję do zabytkowych samochodów wyścigowych – była okazją do uczczenia stulecia zarówno Quadrifoglio, jak i historycznego francuskiego toru, na którym włoska marka zapisała karty historii sportów motorowych.
-
Dla Alfy Romeo była to niepowtarzalna okazja, aby zaprosić do udziału w drugiej edycji TRIBE DAYS swoich entuzjastów: w wydarzeniu wzięli udział fani Alfy Romeo z całego świata, a także oficjalne kluby i właściciele tych samochodów włoskiej marki, które charakteryzują się najwyższymi osiągami.
-
W niezwykłej atmosferze organizowanego we Francji wydarzenia, miłośnicy samochodów mogli podziwiać rzadkie kolekcjonerskie perełki, takie jak 6C 3000CM z 1953 roku; 33 Stradale prototipo z 1967 roku; 33/3 Litri „Le Mans” z 1970 roku i 33 TT 12 z 1975 roku.
-
Ekskluzywne wydarzenia, parady, najszybsze okrążenia na torze, na którym odbywa się 24-godzinny wyścig Le Mans. Wraz z ikonami przeszłości na drodze zadebiutowały nowe Giulia i Stelvio Quadrifoglio i wzięły udział w organizowanej podczas wydarzenia paradzie.
-
Wydarzenie odniosło ogromny sukces wśród publiczności i potwierdziło niezwykle bliską więź pomiędzy Alfą Romeo a jej fanami, opartą na podstawowych wartościach, które wyróżniały markę w całej jej historii: szlachetnej sportowej postawie i Made in Italy.
Właśnie dobiegła końca 11. edycja Le Mans Classic. Od 29 czerwca do 2 lipca przyciągnęła ona uwagę tysięcy odwiedzających i fanów z całego świata, którzy mieli okazję podziwiać na torze Le Mans samochody wyścigowe z okresu od lat 20. do końca lat 70. ubiegłego wieku.
To wydarzenie, to nie lada gratka dla fanów, szczególnie w tym roku, kiedy to Alfa Romeo świętuje stulecie emblematu Quadrifoglio będącego od 1923 roku symbolem sportowego charakteru marki. To wyjątkowa okazja również ze względu na 100. rocznicę istnienia legendarnego toru 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Alfa Romeo triumfowała tam przez cztery lata z rzędu, od 1931 do 1934 roku, pokonując markę Bentley, która do tej pory była niekwestionowaną gwiazdą. Historia głosi, że zespół Alfy Romeo przybył do Le Mans tak dobrze przygotowany i gotowy do rywalizacji, że zajął nawet Hôtel Modern, do tej pory „lenno” jego brytyjskich sportowych rywali.
Centralnym punktem tego spektakularnego wydarzenia było oficjalne stoisko Alfy Romeo, na którym zaprezentowano cztery wyjątkowe modele, perełki z kolekcji Heritage, które można oglądać w Muzeum Historii Alfy Romeo w Arese: 6C 3000M z 1953 roku; niezwykłe prototipo 33 Stradale z 1967 roku; 33/3 Litri „Le Mans” z 1970 roku oraz 33 TT 12 z 1975 roku. Towarzyszyły im najnowsze modele w gamie: niezwykle ekskluzywne Giulia i Stelvio Quadrifoglio „100° Anniversario” oraz Tonale, pierwszy hybrydowy SUV plug-in Q4 Alfy Romeo.
Wydarzenie uświetniła swoją obecnością również ekskluzywna Giulia SWB Zagato, wyjątkowy egzemplarz wyposażony w 2.9-litrowy silnik V6 o mocy 540 KM z Giulii GTAm, z manualną skrzynią biegów, nadwoziem z włókna węglowego i krótkim rozstawem osi (stąd przydomek Short Wheel Base).
Od piątku 30. czerwca do niedzieli 2. lipca fani Alfy Romeo mieli okazję przeżyć emocjonujące chwile. Były to trzy dni czystej pasji, wypełnione niepowtarzalnymi wydarzeniami i wyjątkowymi wrażeniami z jazdy na torach Montlhéry i Le Mans, gdzie zapisano jedne z najpiękniejszych kart historii międzynarodowego sportu motorowego, w którym Alfa Romeo była niekwestionowaną gwiazdą.
źródło: Stellantis Polska
Najnowsze komentarze