Auto na zewnątrz wyróżnia się przede wszystkim elementami graficznymi umieszczonymi na słupkach B, wnękach klamek oraz obudowach reflektorów przeciwmgłowych. Jak przystało na produkt francuski, grafiki te nawiązują do najsłynniejszego symbolu kraju nad Sekwaną – Wieży Eiffla. Francuzi, jakże dumni ze swojej kultury i sztuki, nie przepuszczą żadnej okazji, by dać wyraz swojej stylistyce, odrębności i legendarnej art de vivre.
Wewnątrz Twingo Rive Gauche również nie zabrakło elementów charakterystycznych tylko dla serii limitowanej. Pojawiła się tam specjalna tapicerka, czerwone obręcze na obudowach obrotomierza, prędkościomierza i popielniczki. Postarano się też o ponadstandardowe wyposażenie, w skład którego wchodzą:
– automatyczna klimatyzacja;
– elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne;
– regulowane na wysokość kolumna kierownicy i fotel kierowcy;
– niezależnie przesuwane fotele tylne;
– radioodtwarzacz CD/mp3 ze sterowaniem przy kierownicy, wyposażony w złącze Plug&Music oraz Bluetooth®.
Twingo Rive Gauche oferowane jest z jednym z dwóch silników:
– benzynowym 1.2 16v 75 KM emitującym średnio 114 CO2/km;
– wysokoprężnym 1.5 dCi 65 KM emitującym średnio 113 CO2/km.
Obie jednostki spełniają wysokie normy czystości spalin, dzięki czemu uprawniają nabywców samochodu we Francji do uzyskania subwencji ekologicznej w wysokości 500 euro.
A ile kosztuje samo Twingo Rive Gauche? Auto oferowane będzie we Francji i Austrii. W swojej ojczyźnie kosztować będzie od 11.450 euro (po uwzględnieniu subwencji ekologicznej). Zamówienia już można składać, ale auta trafią do sprzedaży dopiero od 10. czerwca.
Twingo jest najlepiej sprzedającym się samochodem swojego segmentu we Francji. W pewnym stopniu mają na to wpływ wersje limitowane – opisywana już kiedyś przez nas seria Art Collection, czy niedawno pokazana Walkman®. Tylko w kwietniu zarejestrowano we Francji ok. 7.100 nowych Twingo!
Twingo Rive Gauche poznać będzie można po zdobieniach na słupkach środkowych, wnętrzach klamek i obudowach lamp przeciwmgłowych, logo Rive Gauche na bokach nadwozia, sportowym przednim zderzaku, lakierowanych na czarny perłowy kolor obudowach lusterek zewnętrznych i sportowym przednim zderzaku. Zastosowano też nowy wzór 15-calowych felg Moai.
Wewnątrz również wprowadzono zmiany charakterystyczne dla tej wersji. Tapicerka Maco, czerwone pierścienie wykończeniowe prędkościomierza, obrotomierza i popielniczki, to elementy, które od razu rzucają się w oczy. Za nimi idzie niezłe wyposażenie:
– automatyczna klimatyzacja;
– przednie czołowe i boczne poduszki powietrzne;
– elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne;
– regulowany na wysokość fotel kierowcy;
– regulowana na wysokość kolumna kierownicy;
– niezależnie przesuwane fotele tylne; Twingo jest jedynym samochodem w tym segmencie, który ma tak modułową budowę; w efekcie można zapewnić albo dużo miejsca dla pasażerów, albo zwiększyć pojemność bagażnika z minimalnych 165 do 285 litrów;
– radioodtwarzacz CD/mp3 Bluetooth® ze sterowaniem przy kierownicy i złączami umożliwiającymi podłączenie iPoda, czy innego zewnętrznego odtwarzacza.
Opcjonalnie można domówić:
– elektrycznie sterowany szyberdach – 590 euro;
– tempomat z ogranicznikiem prędkości – 250 euro;
– ESP – 300 euro;
– koło zapasowe – 80 euro;
– lakier metalizowany – 420 euro.
Samochód jest dostępny w kolorach Lodowcowej Bieli (niemetalizaowany), lub Dyna Red, Pearlescent Black, Platine Grey (metalizowane).
KG
zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze