W maju marki Stellantis kontynuowały trend wzrostowy w Niemczech. Według wstępnych danych wewnętrznych zarejestrowano 36.200 samochodów osobowych i dostawczych koncernu. Jest to wzrost o 23,0% w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Szczególnymi osiągnięciami mogą pochwalić się Peugeot i Opel.
W porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku, to właśnie Peugeot odnotował największy wzrost spośród wszystkich marek Stellantis w Niemczech. W ubiegłym miesiącu sprzedano na rynku niemieckim 6800 egzemplarzy. Jest to o 60,1% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Peugeot zwiększył w ten sposób swój udział w rynku o jeden punkt procentowy, do 2,6%.
Opel poczynił jeszcze większy skok w udziale w rynku: niemiecka marka zwiększyła liczbę nowych rejestracji o 32,8%. W maju przekazano klientom 15.460 egzemplarzy samochodów spod znaku błyskawicy. Udział wzrósł o 1,6 punktu procentowego do 6,0%. Dwucyfrowy wzrost liczby nowych rejestracji odnotowały także DS Automobiles (+28,8%) i Citroën (+14,0%).
Stellantis Pro Onew Niemczech
Jednostka biznesowa lekkich pojazdów użytkowych również kontynuuje ścieżkę wzrostu. Z udziałem w rynku na poziomie 22,5% (+3,1 punktu procentowego) Stellantis Pro One pozostaje w maju liderem rynku w Niemczech. Marki Citroën, Fiat Professional, Opel, Peugeot i RAM sprzedały łącznie prawie 5100 sztuk, o 18,7% więcej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku.
Ogólny bilans marek Stellantis w Niemczech po pierwszych pięciu miesiącach roku jest również dodatni, między innymi dzięki dobrym wynikom z maja. Sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych wyniosła 175.400 sztuk. Wynik z poprzedniego roku został tym samym przekroczony o 21,9%, a udział w rynku wzrósł odpowiednio o 1,8 punktu procentowego do 13,6%.
Zobacz także: Szef Stellantis na wojnie z włoskim rządem. Nowa odsłona konfliktu
Peugeot E-3008 i Citroën ë-C3 powiększają ofertę
„Maj był dobrym miesiącem dla naszych marek w Niemczech. W kolejnych miesiącach chcemy kontynuować ten pomyślny kurs trwający od początku roku i zdobywać dalsze udziały w rynku. Będziemy poszerzać naszą elektryczną ofertę o nowe produkty Peugeot e-3008 i Citroëna ë-C3. Jestem pewien, że osiągniemy cel dzięki naszym pierwszorzędnym modelom, zaangażowanym pracownikom i, co nie mniej ważne, naszym partnerom w branży, którzy każdego dnia pracują dla naszych klientów” – powiedział Lars Bialkowski, szef Stellantis Germany.
Najnowsze komentarze