W pierwszej dwudziestce samochodów osobowych o największej emisji zabójczego dla środowiska dwutlenku węgla nie ma żadnego auta francuskiego. I to zarówno w przypadku silników benzynowych, jak i diesli. Owszem – wynika to po części z tego, że francuscy producenci nie oferują wielkich pojemności benzyniaków, ale to tylko jeden aspekt – drugi, znacznie istotniejszy, to dbałość o środowisko.
Wśród największych trucicieli wśród samochodów napędzanych silnikami benzynowymi na najwyższych lokatach znajdują się Mercedesy i Maybachy (należące do Mercedesa): kolejno Mercedes klasy M, Maybach 57, Maybach 62 i Mercedes klasy R. W dwudziestce łapie się także BMW klasy 5 (z silnikiem 5.0).
Wśród największych emitentów CO2 z silnikami diesla palmę pierwszeństwa pewnie dzierży Volkswagen Touareg wyprzedzając kolegę z koncernu VAG – Audi Q7. W pierwszej dwudziestce znalazło się zresztą aż pięć Touaregów, nawet te z silnikami o pojemności 2.5 i 3.0! Do załapania się w pierwszej dwudziestce wystarczyło „pochwalić się” emisją na poziomie 275 g CO2 na kilometr.
Wśród aut najprzyjaźniejszych dla środowiska naturalnego królują zaś samochody o stosunkowo niewielkich silnikach, ale dysponujących całkiem wystarczającą mocą. Oczywiście bardzo wysoko w rankingach zarówno diesli, jaki benzyniaków, znajdują się samochody francuskie.
Samochody napędzane silnikami benzynowymi, które są najbardziej przyjazne dla środowiska, to Toyta Prius (hybryda), która uzyskała 104 g CO2 na km, a potem Citroën C1, Honda Civic, Peugeot 107 i Toyota Aygo (wszystkie po 109 g CO2. Aby załapać się do pierwszej dwudziestki trzeba było uzyskać maksymalnie 129 g CO2. Ranking powstał w oparciu o samochody oferowane w Polsce, dlatego do dwudziestki nie załapał się Citroën C3 1.4i CNG, który w Polsce nie jest sprzedawany.
Najbardziej przyjazne dla środowiska diesle, to Smarty (88 g CO2) i Mini (104 g CO2), ale tuż za nimi pojawia się plejada samochodów francuskich (Peugeot 107 1.4 HDi – 109 g CO2, Citroën C2 1.4 HDi – 113 g CO2, Citroën C3 1.4 HDi – 115 g CO2, Peugeot 1007 1.4 HDi – 115 g CO2, Renault Clio 1.5 dCi – 115 g CO2, Peugeot 206 1.4 HDi – 116 g CO2, Citroën C3 1.6 HDi – 118 g CO2 i Renault Modus 1.5 dCi – 119 g CO2. Być może zastanawia Was brak w tym zestawieniu Citroëna C1 HDi, ale jest on w Polsce oficjalnie niedostępny.
W ogólnym rankingu najbardziej przyjaznych dla środowiska aut, bez względu na rodzaj silnika, znalazło się w pierwszej dwudziestce aż osiem samochodów francuskich! To kolejno Citroën C1 1.0i (miejsce 5.), Peugeot 107 (1.0 automat – miejsce 8., 1.0 manual – miejsce 9. i 1.4 HDi – miejsce 10.), Citroën C2 1.4 HDi (pozycja 15.), Citroën C3 1.4 HDi (miejsce 18.), Peugeot 1007 1.4 HDi (lokata 19.) i Renault Clio 1.5 dCi (zamyka dwudziestkę). Wszystkie te samochody emitują nie więcej, niż 115 g CO2 na każdy przejechany kilometr.
Jaki z tego wszystkiego płynie wniosek? Francuzi są w awangardzie producentów dbających o środowisko! Jeśli chcecie sprawdzić, ile dwutlenku węgla emitują poszczególne modele Citroëna i Peugeota, to kliknijcie na odpowiednią markę.
KG
Najnowsze komentarze