Nowa Dacia Duster 1.0 TCe LPG już wkrótce?

6 1 446

Nowa Dacia Duster będzie dostępna z silnikiem 1.0 TCe o mocy 100 KM. Zastąpi on wysłużoną wolnossącą jednostkę 1.6 SCe. Teraz dowiadujemy się, że producent wprowadzi również wersję LPG.

Silnik 1.0 TCe o mocy 100 KM to rozwinięcie jednostki 0.9 TCe. Ten nieduży silnik doskonale sprawdzał się między innymi w Clio czy Sandero a klienci chwalili go za niskie zużycie paliwa i wysoką trwałość a także bezawaryjność. 1.0 TCe przejmuje wszystkie najlepsze cechy z protoplasty. 100 KM w Dusterze może wydawać się niedużo, ale dzięki turbosprężarce jazda będzie dużo bardziej przyjemna niż w silniku SCe.

Nadchodzi LPG

LPG to bardzo ekonomiczny sposób zasilania samochodu. Wiele osób decyduje się na to rozwiązanie z powodu bardzo niskich kosztów paliwa.

Dacia zdaje sobie sprawę z potrzeby posiadania w ofercie samochodów zasilanych LPG. Dlatego już niedługo do produkcji wejdzie wersja z fabryczną instalacją gazową. Będzie ona droższa około 4 tysiące złotych od wersji standardowej. Fabryczna instalacja gazowa ma wiele zalet dla użytkownika – nie traci się fabrycznej gwarancji a cały serwis odbywa się w ASO.

Na rynku instalacja do silnika typu 0.9 TCe kosztuje około 3 tysięcy złotych (ceny mogą się różnić ze względu na użyte podzespoły i wybrane opcje – np. lubryfikację).

Kiedy Dacia Duster z LPG? 

Nowy Duster z 1.0 TCe i LPG powinien być dostępny w okolicach września. Polskich cen oficjalnie jeszcze nie podano.

 

 

 

 

 

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecmy

Może ci się spodobać również
avatar
2 Wątki komentarzy
4 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
5 Autorzy komentarzy
JanDrozdaJanekKrzysztof zainteresowanyJan Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Jan
Gość
Jan

Wersja z LPG będzie dostępna od początku 2020, to po pierwsze a po drugie to nie jest rozwinięcie 0.9 tylko zmodyfikowany silnik SCe 1.0 który jest w Twingo. Skąd macie takie informacje, nie wprowadzajcie w błąd i nie piszcie tylko żeby coś napisać nie sprawdzając informacji

Krzysztof zainteresowany
Gość
Krzysztof zainteresowany

A czy orientuje się Pan czy będzie mieć filtr cząstek stałych tak jak 1,3. ( Nic nie piszą na ten temat). Pozdrawiam.

Drozda
Gość
Drozda

Nie musi mieć ze względu na wtrysk pośredni.

Janek
Gość
Janek

To jest silnik H4D ten który jest w Twingo. Ten sam silnik będzie również w Logan, Sandero

Drozda
Gość
Drozda

To jest silnik H5Dt na litość boską i miesiąc tem7 zadebiutował w Clio 5 .. jakie znowu Twingo ?

Jan
Gość
Jan

To jest silnik H4D, a nie H5Dt, drozda nie wprowadzaj w blad