Nowa Dacia Logan miała dosyć krótką karierę na rynku hiszpańskim. Rumuńska marka wycofała sedana z oferty ze względu na mało satysfakcjonującą sprzedaż. Rekordy popularności bije za to Sandero.
Dacia Logan to sposób na tani samochód, który skutecznie przyczynił się do zwiększenia popularności rumuńskiej marki w Europie. Jesienią 2020 roku zadebiutowała III generacja sedana. W Polsce możemy zamówić Logana w cenie rozpoczynającej się od 54.800 zł, jednak bardzo dobrze widać, że pojazd pozostaje nieco w cieniu Sandero, który jest oferowany z większą gamą wersji silników i cieszy się większym zainteresowaniem.
Zobacz także: Dacia Jogger dobrze oceniona. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 03/2022
Na rynku hiszpańskim także widać dysproporcje. Nowa Dacia Sandero okupuje czołówki list sprzedaży. Model był najpopularniejszym samochodem w 2020 roku oraz trzecim najchętniej wybieranym w roku ubiegłym. Zainteresowanie Loganem jest skromne. W ubiegłym roku sprzedano zaledwie 425 egzemplarzy Logana, co stanowi kroplę w morzu potrzeb w porównaniu z wynikiem 20.419 sztuk Sandero, czy 12.404 sztuk Dustera.
Jeśli jednak cofniemy się do 2020 roku, sprzedaż Logana była o ok. 1000 egzemplarzy większa, ale kryzys wywołany pandemią oraz kłopotami w dostawach komponentów odbiły się na dostawach samochodów, także sedana Dacii.
W związku ze skromnym zainteresowaniem Loganem w Hiszpanii, Dacia zdecydowała się wycofać model z konfiguratora, a przynajmniej na razie. Jak podaje portal Motorpasion.com, Dacia poinformowała, że chodzi o przyznanie pierwszeństwa innym, bardziej udanym modelom w obliczu kryzysu półprzewodników, który wpływa na produkcję aut. Zamówienia na Logana w Hiszpanii zostaną zawieszone „na kilka miesięcy” , aby uniknąć dłuższego oczekiwania na pojazdy, które mają większy udział w rynku. Jest to także sposób na zrobienie miejsca w katalogu dla nowego Joggera.
Źródło: Motorpasion.com
Najnowsze komentarze