Na rynek wchodzi nowa Dacia Sandero Streetway Journey, ale czy ta nazwa nie jest przypadkiem zbyt długa? Rumuńska marka we Włoszech zdecydowanie podkreśla różnicę pomiędzy modelem Stepway a Streetway i rozpoczyna przyjmowanie zamówień na bogato wyposażoną wersję Journey. Zagmatwane? Już wszystko wyjaśniamy.
W Polsce mamy dwie odmiany miejskiego modelu: Sandero oraz Sandero Stepway, ale nie wszędzie samochód występuje pod taką samą nazwą. We włoskim katalogu hatchback widnieje jako Sandero Streetway. Dacia podkreśla tym samym, że model najlepiej sprawdzi się na gładkich, miejskich ulicach i jest w większym stopniu zorientowany na jazdę po asfalcie niż Stepway, który ma cechy crossovera. Dacia Sandero Streetway jest oferowana także w Maroku.
Journey: topowa wersja
Do tej pory Dacia Sandero Streetway miała dwie wersje: Essential i Expression, ale właśnie dołączył trzeci poziom na szczycie konfiguratora, który zwiększa listę wyposażenia. Klienci, którzy zdecydują się na najbogatszy model otrzymają m.in. automatyczną klimatyzację, przednie i tylne czujniki parkowania, kamerę cofania, system ostrzegania o martwym polu, bezkluczykowy system otwierania i uruchamiania samochodu, 16-calowe felgi aluminiowe Randia i nie tylko. Dacia dokłada również antenę w kształcie płetwy rekina, listwy progowe przegrody bagażnika i zdejmowany uchwyt na smartfona.
Jeśli to nie wystarczy, istnieje możliwość rozszerzenia wyposażenia dodatkowymi opcjami. Dostępny jest Pakiet Techno (elektryczny hamulec postojowy + fotel kierowcy z regulacją wysokości + podłokietnik przedni ze schowkiem), czy Media NAV (system nawigacji z możliwością replikacji smartfona + 2 bezpłatne aktualizacje na 3 lata i mapa Europy Zachodniej).
Dacia Sandero Streetway Journey: silniki
Nowa Dacia Sandero Streetway Journey jest dostępna z dwoma silnikami: benzynowym TCe 90 sprzężonym z automatyczną przekładnią CVT lub jednostka ECO-G 100, która pracuje na benzynie i LPG. Napęd jest przekazywany za pomocą manualnej skrzyni biegów.
Ile kosztuje? Cena nowej wersji wynosi 16.700 euro (ok. 71 tys. zł) za egzemplarz z silnikiem ECO-G 100 lub 17.550 euro (ok. 75 tys. zł) za wersję benzynową TCe 90 ze skrzynią CVT. Różnica w stosunku do poziomu Expression wynosi 1000 euro. Sandero Streetway Journey można zamówić w 6 różnych kolorach nadwozia. Przy okazji zmian w ofercie Dacia prezentuje dwa nowe odcienie: oksydowany zielony i łupkowy szary.
Dacia Sandero osiągnęła ogromny sukces w Europie i cieszy się popularnością także na rynku włoskim. Na Starym Kontynencie od 2008 do klientów powędrowały 3 mln egzemplarzy a od 2017 roku model zajmuje pierwsze miejsce w prywatnym kanale sprzedaży. We Włoszech jest to najlepiej sprzedający się samochód zagraniczny. Od chwili swojej premiery Sandero zdobyło serca ponad 350 tysięcy włoskich klientów.
Najnowsze komentarze