Dacia przygotowuje się do wprowadzenia na rynek zupełnie nowej generacji swojego najpopularniejszego samochodu. Po premierach nowej Dacii Duster w 2023 r., Bigster w 2024 r., nowego samochodu osobowego w segmencie D w 2026 r., rok później zobaczymy nową Dacię Sandero. Co ciekawe, będzie miała hybrydową wersję LPG ale również elektryczną. Na końcu tekstu znajdziesz też informację o zaskakującym rozwiązaniu, które zastosuje Dacia w tym modelu.
Trwają prace projektowe nad nowym hitem Dacii. Dacia Sandero trafiła już na deski kreślarskie pracowni projektowej marki i z tego co dowiedzieliśmy się ze źródeł zbliżonych do producenta, projekt będzie zawierał w sobie elementy, które poznaliśmy przy okazji premiery konceptu Dacii Bigster. Nowe Sandero ma bardzo mocno wyróżniać się na ulicy a wygląd stać się jednym z kluczowych punktów budowania wartości dla klientów.
Nowa Dacia Sandero zadebiutuje na rynku w 2027 lub 2028 r. zapowiada kierownictwo firmy. Otrzyma hybrydowy napęd LPG i będzie pierwszym samochodem Dacii w segmencie B z możliwością zamówienia wersji elektrycznej. Ale nie martwcie się ocenę, producent zamierza pójść sprawdzonym torem i wybrać takie technologie, które pozwolą zaoferować to rozwiązanie znacznie taniej niż konkurencja. Nie będzie więc rekordów zasięgu ani innych gadżetów – zamiast tego solidny samochód ze znakomitym stosunkiem ceny do jakości, mówi szef marki.
W praktyce oznacza to po prostu mniejszy akumulator i starsze systemy ładowania. Dacia Sandero ma być według słów Denisa Le Vota okrętem flagowym przejścia Dacii na napędy elektryczne od 2035 roku. „Segment B wyraża to, kim jesteśmy i wszystko, co robimy, i nie chcemy zapomnieć, kim jesteśmy. Dlatego będziemy oferować samochody przystępne cenowo” – powiedział w wywiadzie dla magazynu Autocar.
Nowa Dacia Sandero będzie oparta na platformie CMF-BEV grupy, czyli tej samej, na której powstanie nowe Renault 5. To rozwiązanie, które obniża koszty produkcji. Dacia zamierza zastosować mniejszy akumulator, który znacznie obniży cenę auta i zwiększy jego efektywność energetyczną, bo oznacza też mniejszą wagę. Elektryczne Sandero będzie kierowane do odbiorców, którzy mniej jeżdżą i głównie po mieście.
Na koniec warto dodać, że Dacia Sandero, oprócz bardzo odważnego wyglądu, zyska jeszcze jedną ważną rzecz – zwiększony prześwit. Producent mówi o 170 mm, a celem takiego działania jest polepszenie terenowych własności samochodu. Co prawda nie będzie napędu 4×4 ale klienci Dacii chcą zjeżdżać z asfaltów i docierać tam, gdzie zwykłe nisko zawieszone auto nie da rady. Prześwit ma być kolejną wartością dla nabywców.
Premiera nowego Sandero przewidywana jest na 2027 lub 2028.
Zobacz aktualną ofertę samochodów Dacia.
Najnowsze komentarze