Trasa przejazdu prowadziła oczywiście nie przez polskie bezdroża, lecz po francuskich autostradach. Do testu wybrano odcinek pomiędzy Renault Technocentre pod Paryżem, a fabryką Renault w hiszpańskiej Palencii. Niecałe 47 litrów budzi szacunek, tym bardziej, że średnia prędkość przejazdu sięgnęła 92 km/h. Średnie spalanie ukształtowało się na poziomie 4,23 litra na 100 km. W baku pozostało jeszcze paliwa na przejechanie ok. 200 km.
Jak widać znak eco² przyznawany przez Renault nie jest tylko marketingową zagrywką. Samochody francuskiego producenta są ekonomiczne i ekologiczne. W normalnych krajach, gdzie da się pokonać setki kilometrów bez szarpaniny typowej dla większości polskich dróg, można jeździć relatywnie tanio, a do tego wygodnie i z wysoką dbałością o środowisko. Że nie wspomnę o ulgach podatkowych dla osób wybierających ekologiczne wersje pojazdów…
Na podstawie publikacji IBRM Samar
KG
Najnowsze komentarze