Renault Clio oraz Renault Captur w hybrydowej wersji E-Tech zadebiutowały podczas salonu samochodowego w Brukseli. Pojazdy dysponują mocą odpowiednio 140 oraz 160 KM.
W ubiegłym roku marka Renault zaprezentowała dwie ważne nowości: Clio V generacji oraz drugą odsłonę Captura. W roku 2020 oferta obu modeli powiększy się o hybrydowe wersje napędowe, które mają zmniejszyć emisję CO2 pojazdów spod znaku rombu. Podczas targów motoryzacyjnych w Brukseli francuska marka po raz pierwszy zaprezentowała publicznie model Clio E-Tech. Hybrydowy hatchback jest zasilany 1,6-litrowym silnikiem benzynowym, który współpracuje z napędem elektrycznym oraz akumulatorem o pojemności 1,2 kWh. Łączna moc układu wynosi 140 KM. Samochód z pozoru niewiele różni się od wersji spalinowej, Renault umieściło jedynie plakietki E-Tech na nadwoziu oraz we wnętrzu auta. Ekran za kierownicą wskazuje dodatkowo informacje o ładowaniu akumulatora w niebieskim kolorze.
Obok hybrydowego Clio, w Brukseli zadebiutował także Renault Captur E-Tech plug-in, którego możemy ładować z gniazdka domowego. Napęd crossovera łączy jednostkę benzynową o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi oraz akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 9,8 kWh. Pojazd dysponuje mocą 160 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym 300 Nm. Emisja CO2 według cyklu WLTP wynosi 40 g/km. Captur potrafi przejechać w trybie elektrycznym dystans do 65 km i rozpędzić się do 135 km/h.
Hybrydowy napęd Renault opiera na 150 patentach i wykorzystuje technologię opracowaną z myślą o wyścigach F1.
Na targach w Brukseli można oglądać także Renault Espace po face liftingu oraz elektryczny model Zoe II generacji.
Najnowsze komentarze