Klienci mogą już zamawiać Renault Duster II generacji w Rosji. Przy okazji debiutu rynkowego, francuska marka przedstawiła spektakularną sesję zdjęciową nowego modelu, która została wykonana m.in. przy ekranoplanie Łuń. Zobaczcie!
Renault zorganizowało testy nowego Dustera w Dagestanie. Dziennikarze mieli okazje przetestować model w piaszczystych i śnieżnych warunkach terenowych oraz na tle imponujących krajobrazów górskich. Jako spektakularna sceneria dla sesji zdjęciowej Renault Duster posłużył także znany jako postrach lotniskowców ekranoplan Łuń. Gigant o długości 74 m i rozpiętości 44 m potrafił przetransportować 260 ton ładunku, a osiem silników rozpędzało maszynę do 550 km/h.
Wróćmy jednak do bohatera sesji, czyli Dustera. Model II generacji zadebiutował na rynku europejskim pod marką Dacia na początku 2018 roku, ale do Rosji, gdzie oferowany jest jako Renault, dotarł dopiero teraz. Od 11 marca klienci mogą zamawiać model w cenie rozpoczynającej się od 945.000 rubli (ok. 50 tys. zł). Do wyboru są cztery wersje wyposażenia: Acces, Life, Drive i Top Style, a także limitowana edycja Edition One. Co ciekawe, Renault Duster przybywa do Rosji w roku, w którym w Europie doczekamy się face liftingu. Niektóre źródła mówią, że samochód zadebiutuje już w kwietniu, choć bardziej prawdopodobna wydaje się jesień.
Klienci mogą zamawiać Renault Duster zarówno z napędem na przód, jak i na wszystkie koła. Wariant 4×4 jest wybierany najczęściej. Aż 90% nabywców na rynku rosyjskim decyduje się na Dustera o lepszych właściwościach terenowych. Cena modelu w tej wersji wynosi 1.150.000 rubli (ok. 60 tys. zł). Najmocniejsze Renault Duster pod maską ma silnik TCe o mocy 150 KM, który współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną (1.340.000 rubli, czyli ok. 70 tys. zł). Jednostkę można jednak połączyć również z automatem CVT X-Tronic. W gamie napędów Renault Duster znalazł się jeszcze 2-litrowy silnik, który generuje 143 KM, motor 1.6 o mocy 117 KM oraz diesel 1.5 dCi o mocy 109 KM.
Najnowsze komentarze