Renault Austral, nowy SUV marki, przechodzi kolejne testy dziennikarskie, tym razem na Słowenii. Co się spodobało tamtejszym dziennikarzom a co uznali za wadę? Poczytajcie:
Jeździliśmy Australem w czasie premiery prasowej, jednak chętnie czytamy opinie innych dziennikarzy i przybliżamy je naszym Czytelniczkom i Czytelnikom. Oto słoweńskie spojrzenie na francuskiego SUVa nowej generacji.
Renault Austral właśnie trafia do salonów i przekonuje do siebie wyrazistą, chociaż klasyczną sylwetką. Szczególnie dobrze wygląda w dwukolorowym nadwoziu, dając wrażenie powagi, elegancji i pewnego dystansu. „Ten klimat sprawia, że jest szczególnie interesujący – zarówno dla oka, jak i dla obiektywu fotografa.”
W środku Austral oferuje bardzo dużo miejsca. Wygodnie jest i z przodu i z tyłu, gdzie tylna kanapa może być przesuwana w zależności od potrzeb. Przy maksymalnym ustawieniu do przodu bagażnik oferuje aż 500 litrów pojemności. Jest tutaj przyjemnie dla oka, wygodnie i przestronnie. „W Australu człowiek czuje się dobrze! Rzeczywiście, w środku mam wrażenie, że ktoś przemyślał sprawę i chciał czegoś więcej także pod względem designu i wygody.”
Dużym plusem Australa są schowki w środku, szczególnie te duże pośrodku, w tym zamykane. Wygodnie ładuje się telefon. „Podoba mi się to rozwiązanie! Na konsoli środkowej jest duży wygodny uchwyt – jak dźwignia przepustnicy samolotu – którego używam go do otwierania środkowego schowka lub do położenia na nim ręki podczas obsługi systemu infotainment z jego dwunastocalowym ekranem.”
Samochód jest dobrze wyciszony. Cichsza mogłaby być za to klimatyzacja
Renault Austral oferuje napęd hybrydowy, który stara się zawsze działać w trybie elektrycznym. Napęd działa wystarczająco sprawnie i płynnie w większości sytuacji. Jeśli lubicie dynamikę, to warto używać trybu Sport, który zmienia charakterystykę na bardziej dynamiczną. Są aspekty, które wymagają dopracowania, ale to zdaje się kwestia oprogramowania a Renault obiecuje, że Austral dostanie już wkrótce jego nową wersję.
Wersja na 17″ kołach będzie bardziej komfortowa niż sportowe ambicje najwyższych wersji na 20″
Hybryda na autostradzie nie ma większego sensu, jednak Austral okazuje się być i tutaj oszczędny. Średnie spalanie wyszło mi na poziomie siedmiu litrów na sto kilometrów, przy umiarkowanym użyciu napędu elektrycznego. W mieście bez problemu osiągniemy o wiele mniej, elektryk będzie działał prawie cały czas.
Na autostradzie Austral spalił średnio 7 litrów na 100 kilometrów. Jak na hybrydę – bardzo dobrze
Austral jeździ dość płynnie i precyzyjnie, jest dynamiczny, szczególnie przy niższych prędkościach. „Jest przyjemny w prowadzeniu, niezwykle zwinny w mieście”. Zawieszenie jest zestrojone tak, że bardzo dobrze trzyma się drogi, zachowując przy tym jednak komfort jazdy. Bardziej komfortowa będzie jednak wersja na 17” kołach niż ta usportowiona na świetnie wyglądających 20”. Samochód jest dobrze wyciszony, przez co klimatyzację pracującą na wysokich obrotach odbiera się jako głośną.
Renault Austal „jest przyjemny w środku i sprawia wrażenie zaawansowanego technologicznie, a przy tym łatwy w obsłudze”. Jako hybryda do miasta sprawdzi się znakomicie.
W Polsce cena Renault Austral zaczyna się od 134.900 zł (cennik na dzień 14.03.2023 r.).
Skonfiguruj swoje Renault Austral teraz
Plusy:
+ świetny wygląd i przestronne wnętrze
+ bardzo nowoczesny i płynny system multimedialny przy tym łatwy w obsłudze (Android Open R)
+ dynamika i zwinność prowadzenia
Minusy:
– dynamika przy wyższych prędkościach mogłaby być lepsza,
– niezdecydowana praca skrzyni (ma to zmienić nowe oprogramowanie)
– nieco twardy na 20″ felgach , 17″ zapewniają więcej komfortu
Zobacz: Szczegóły test Australa autorstwa redaktora Krzysztofa Gregorczyka z Francuskie.pl
źródło: Metropolitan Słowacja
Najnowsze komentarze