Renault podtrzymuje tradycję konstruowania i oferowania klientom ekskluzywnych, sportowych modeli. Właśnie zaprezentowano Megane R.S. 275 Trophy, nową limitowaną serię Megane R.S., która wykorzystuje dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 275 KM, a za dobre prowadzenie auta odpowiada podwozie nazywane przez producenta Cup. Nie zabrakło też elementów pochodzących od uznanych producentów – układu wydechowego firmy Akrapovič, amortyzatorów Öhlins oraz opon dostarczonych oczywiście przez Michelina.
Renault Megane R.S. 275 Trophy zostanie zaoferowane na mniej więcej dwudziestu rynkach, w tym w Australii, Wielkiej Brytanii, Malezji, Niemczech i Republice Południowej Afryki. Zamówienia będą przyjmowane od wtorku, 3. czerwca, a ceny startują z poziomu 38.000 euro (we Francji). Na innych rynkach będą uzależnione od lokalnej polityki cenowej importerów.
Nowe Megane R.S. 275 Trophy jest kolejnym modelem z serii hot hatchy. Po niedawnym restylingu modelu bazowego przyszła pora na najmocniejszą w historii „cywilną” wersję tego kompaktowego hatchbacka. Trzy lata temu pokazano Megane Trophy, w 2012 roku ujrzeliśmy Megane Red Bull Racing RB7, a rok temu Megane Red Bull Racing RB8. Teraz Renault poszło jeszcze dalej przy okazji dokonując paru drobnych zmian, które podniosły moc maksymalną do 275 KM.
Standardem jest teraz podwozie Cup z samoblokującym mechanizmem różnicowym, co jeszcze bardziej poprawi prowadzenie samochodu na drodze, ale i pomoże kręcić lepsze czasy na torach, jeżeli ktoś będzie miał okazję do tego typu zabawy. Moc maksymalna 275 KM dostępna jest przy 5.500 obr./min. Z kolei maksymalna wartość momentu obrotowego dostępna jest w zakresie 3.000-5.000 obr./min. Jeśli jednak jeździ się rozsądnie, nie angażując do pracy maksymalnej mocy, średnie spalanie oscyluje w okolicach 7,5 l/100 km, co przekłada się na emisję dwutlenku węgla w wysokości 174 g/km.
Firma Akrapovič zaproponowała zastosowanie tytanowego wydechu. Jest on nie tylko lżejszy od stalowego, ale i zapewnia bardziej rasowy dźwięk, co jest szczególnie miło widziane przez amatorów tego typu samochodów.
W Megane R.S. 275 Trophy można będzie też mieć konfigurowalne zawieszenie Öhlins Road & Track. To elementy wywodzące się z motorsportu, stosowane wcześniej także w Megane N4. Kierowca będzie mógł samodzielnie dokonać zmiany ustawień tego zawieszenia.
Opcjonalnie dostępne będą też opony Michelin Pilot Sport Cup 2. To ogumienie opracowane specjalnie przez Michelin w porozumieniu z inżynierami z Renault Sport do tego konkretnego samochodu. Kapcie można będzie naciągnąć na opcjonalne 19-calowe felgi Speedline Turini w kolorze czarnym, które świetnie komponować się będą z przepięknym żółtym kolorem nadwozia.
Wewnątrz tapicerka łącząca skórę i alcantarę wzbogacona czerwonymi przeszyciami. Fotele dostarczyła firma Recaro, której przedstawiać, jak sądzę, nie trzeba.
Nowe Renault Megane R.S. 275 Trophy – mocne i ekskluzywne
KG; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze