sobota, 2 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Nowa Dacia Sandero: czym różni się od poprzedniej generacji?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-10-01
w Dacia, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
4.1k 84
19
Dacia Sandero II i III generacji
3.6k
UDOSTĘPNIEŃ
11.9k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Cztery nowe nominacje w zarządzie Alpine

Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora

Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault

Nowa Dacia Sandero w porównaniu do poprzednika to zupełnie nowe auto. Zmienił się nie tylko wygląd zewnętrzny, pojazd powstał na nowej platformie i ma do zaoferowania nowocześniejsze wnętrze z wieloma ciekawymi funkcjami.

Debiut Dacii Sandero II generacji odbył się podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w 2012 roku. 8 lat czekaliśmy na pojawienie się kolejnego pokolenia, które zadebiutowało podczas prezentacji online. Czy było warto? Zdecydowanie! Pojazd jest nowocześniejszy niż kiedykolwiek.

Stylistyka Sandero stała się dojrzała i modna, zwłaszcza w wersji Stepway. Pojazd zyskał w oczach z pomocą dynamicznej sylwetki z obniżona linią dachu oraz reflektorów LED-owych w kształcie litery Y. Wymieniono lampy tylne, lusterka, klamki i przeniesiono antenę na tył pojazdu. Pod względem wymiarów Dacia Sandero urosła, ale tylko nieznacznie. Pojazd mierzy 4088 mm długości, czyli o 2 cm mniej niż poprzedniczka. Nowa Dacia jest szersza (1849 mm) i niższa (1499 mm wysokości) a nadwozie przybliżono do nawierzchni uzyskując 133 mm prześwitu. W wersji Stepway wynosi 174 mm.

Wnętrze Sandero wkracza w nowoczesność

Styliści Dacii zapewniają, że wnętrze Sandero jest nowe prawie w każdym calu. Jedynie kierownica, drążek skrzyni biegów i kontrolki klimatyzacji zostały przeniesione z Dustera. Rumuńska marka zastosowała fotele z lepszym podparciem i nowymi zagłówkami, które mają odpowiadać za komfort podczas jazdy. O lepsze dopasowanie pozycji do wzrostu zadba regulowana w dwóch płaszczyznach kierownica. Okrągłe nawiewy zastąpiono bardziej stylowymi i lepiej dopasowanymi do deski rozdzielczej, a ekran o przekątnej 8 cali przeniesiono wyżej, aby spoglądanie na funkcje pojazdu nie odwracało uwagi od drogi.

W niższych wersjach wyposażenia, w miejsce ekranu umieścimy swój smartfon, który będzie współpracował z samochodem za pomocą aplikacji Dacia Media Control. Materiały wykończeniowe sprawiają wrażenie miękkich i wyższej jakości niż wcześniej, zwłaszcza szara wstawka wzdłuż deski rozdzielczej. Dacia zrezygnowała z przycisków otwierania szyb tylnych na konsoli centralnej i przeniosła je na drzwi pod lewą rękę kierowcy.

Zaletą Sandero II generacji była ilość miejsca w kabinie i duży bagażnik. Dacia zrobiła jednak wszystko, aby nowy model był jeszcze bardziej praktyczny. Pojemność przestrzeni na drobne przedmioty zwiększono o 2,5 litra, dodając m.in. podłokietnik ze schowkiem, większy jest również bagażnik. Pod tylną klapą zmieścimy 328 litrów bagażu, czyli o 8 litrów więcej niż wcześniej. Dacia zastąpiła niewielki przycisk na tylnej klapie bardziej ergonomicznym otwieraniem.

Dacia Sandero wyłącznie z silnikiem benzynowym i LPG

Nowa Dacia Sandero oparta na platformie Renault Clio V generacji oraz najnowszego Captura nie będzie już oferowana z silnikiem Diesla. W ofercie znajdziemy wolnossącą jednostkę benzynową o mocy 65 KM (75 KM w poprzedniku) oraz turbodoładowanym silnikiem TCe o mocy 90 KM. Nowością w ofercie jest automatyczna skrzynia CVT. Sandero w najmocniejszej opcji ma pod maską 100-konny silnik Eco-G z fabryczną instalacją LPG oferowaną w połączeniu z przekładnią manualną.

Dacia Sandero może zostać wyposażona w przeszklony, elektrycznie otwierany dach oraz elektryczny hamulec postojowy, który zwolnił trochę przestrzeni w kabinie. W ofercie znalazł się również uchwyt na telefon. Wyższy poziom bezpieczeństwa zapewniają dwie dodatkowe poduszki kurtynowe, które zwiększyły liczbę poduszek w standardzie do 6. Ponadto pojazd posiada system awaryjnego hamowania, system ostrzegania o obiektach w martwym polu, kamerkę cofania i asystenta ruszania pod górkę. Nowe wyposażenie będzie wiązało się najprawdopodobniej z nieznaczną podwyżką w salonach dealerskich. Spodziewamy się, że Dacia Sandero podrożeje o ok. 1000 zł a jej cena podstawowa rozpocznie się od ok. 38. tys. zł.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Dacia Sandero II i III generacji
3.8 8 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DaciaDusterSandero
Udostepnij1430Tweet894Udostepnij250
Poprzedni

Prawdziwa przygoda! Dacia Duster na górskich bezdrożach Rumunii

Następny

Nissan Leaf tańszy o ponad 30 tys. zł. Nowa promocyjna cena

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
Nissan Leaf

Nissan Leaf tańszy o ponad 30 tys. zł. Nowa promocyjna cena

Alpine, Gosia Rdest

Gosia Rdest w przedostatniej rundzie Alpine Europa Cup

Renault Captur

Renault Captur wkrótce bez diesla? Nadchodzą zmiany w ofercie

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
19 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Kasia - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • piotr - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Kasia - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Łukasz - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Slawo - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki
  • Piotr001 - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki
  • Piotr001 - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Slawo - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Johnny - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • Anonimowo - Nowy Fiat Uno nadjeżdża? Nowy model będzie crossoverem klasy B


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Cztery nowe nominacje w zarządzie Alpine
  • Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault
  • Kartka z kalendarza: Peugeot 601 – mija 85 lat od prezentacji modelu
  • Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • Nowe władze Stowarzyszenia Koncesjonerów Citroëna w Polsce oraz Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych Marki Peugeot
  • Peugeot – wiodąca marka w czerwcu 2022 roku na rynku hybryd plug-in w Hiszpanii
  • DS 4 z dwoma nagrodami od profesjonalistów
  • Peugeot 408 się spodobał! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 26/2022
  • Citroën ë-C4 i C3 Aircross w wersji specjalnej – zamówisz tylko on-line! Tylko 50 szt.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
19
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.