Na naszą „tapetę” trafia nowoczesny Renault Austral z rocznika 2024. W najniższej cenie katalogowej – 147 900 zł dostaniemy wersję mild hybrid 160 z automatyczną skrzynią biegów w wersji evolution.
Zobacz: System multimedialny Renault Austral nagrodzony przez Otomoto. Czym przekonał OpenR Link?
W przypadku tego SUV-a mamy cztery wersje – najprostszą i najtańszą Evolution oraz trzy wersje bardziej zaawansowane: Techno, Iconic oraz Iconic esprit Alpine. Ta ostatnia z dedykacją dla wielbicieli mocniejszych samochodów oraz sportów motorowych (jak „Alpine” w nazwie sugeruje).
Wersja Evolution wyposażona w miękką hybrydę ma dość długą listę użytecznych i estetycznych rozwiązań w standardzie. Mam na myśli m.in. udogodnienia związane z parkowaniem (czujniki parkowania z tyłu, z przodu, z boku oraz kamera cofania), elektryczne szyby z rzodu i z tyłu oraz alufelgi.
Zaczynając od wyglądu – mamy przestronnego SUV-e ze zgrabnym grillem i przednimi reflektorami w kształcie litery „C”. Zapewnia to Australowi ładny, nowoczesny wygląd. W mojej subiektywnej ocenie jest ok, bardziej klasyczny i ostrożny od nowych Peugeotów. Za odważny i ciekawy uważam tył Australa za sprawą formy tylnych lamp.
Zobacz: Renault Austral kontra Peugeot 3008. Który samochód wybierają klienci?
W wersji Evoulution dostaniemy samochód w kolorze białym (biel alpejska). Za dopłatą możemy tę wersję zakupić w trzech innych kolorach (niebieski iron, czarny etoile, szary schiste). W pozostałych wariantach mamy więcej kolorów do wyboru w tym zachwalany przez producenta lakier szary schiste satin.
Renault Austral ma czym się pochwalić. W zależności od wersji zastosowano rozwiązania bardzo ułatwiające manewry – takie jak skrętne koła obu osi, duże ekrany oraz dobre nagłośnienie z 6 głośnikami (w wyższych wersjach może być jeszcze lepsze). Duży bagażnik – przy złożonych siedzeniach ma pojemność 555 litrów – bez koła zapasowego i podwójnej podłogi bagażnika.
Zobacz: Aktualna oferta Renault
Renault dba o bezpieczeństwo i w tym modelu również o bezpieczeństwo zadbano – więc w najtańszej wersji znajdziemy: system awaryjnego utrzymywania pasa ruchu, system kontroli bezpiecznej odległości, aktywny regulator prędkości, system kontroli zmęczenia kierowcy, systemy automatycznej regulacji prędkości oraz aktywny system wspomagania nagłego hamowania.
Deklarowane w katalogu spalanie dla tego modelu zamyka się w widełkach 6,2-6,5 l/100 zgodnie z danymi producenta.
Pod linkiem dostępny jest cennik z ofertą Renault Austral.
Dla zainteresowanych lista opcji w standardzie dla Renault Austral Evolution mild hybrid 160 auto. :
PROWADZENIE POJAZDU i BEZPIECZEŃSTWO
- system awaryjnego utrzymywania pasa ruchu (ELKA)
- system kontroli bezpiecznej odległości (DW)
- aktywny regulator prędkości (ACC)
- system hill assist
- czujniki parkowania tył, przód, bok
- kamera cofania
- zestaw do naprawy uszkodzenia opony
- tryb eco drive
- łopatki za kierownicą
- wskaźnik zmiany biegu (GSI)
- automatyczny elektromechaniczny hamulec postojowy
- system multi collision brake (MCB)
- przygotowanie do montażu alkotestu
- system my safety shield
- system kontroli zmęczenia kierowcy (DDAW)
- systemy automatycznej regulacji prędkości (OSP/TSR/ISA)
- aktywny system wspomagania nagłego hamowania (AEBS)
- system kontroli ciśnienia w oponach (pośredni)
- czujnik niezapięcia pasów bezpieczeństwa
- poduszki powietrzne boczne, kurtynowe
- pasy bezpieczeństwa trzypunktowe
- 3 zagłówki dla pasażerów z tyłu
- mocowanie fotelika ISOFIX
- ABS
- AFU
- połączenie alarmowe eCall
- pasy bezpieczeństwa z przodu z regulacją wysokości
- poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz centralna
- możliwość wyłączenia poduszki powietrznej pasażera
WIDOCZNOŚĆ I OŚWIETLENIE
- lusterko wewnętrzne manualne dzień/noc
- elektrycznie regulowane i składane lusterka boczne
- czujnik deszczu i zmierzchu
- oświetlenie wnętrza LED z włącznikiem dotykowym
- tylne światła LED
- trzecie światło stopu
- światła przednie full LED Pure vision w kształcie litery C
- światła do jazdy dziennej LED
- kierunkowskazy w lusterkach bocznych
KOMFORT I WNĘTRZE
- podgrzewana tylna szyba
- nawiewy dla pasażerów z tyłu
- centralny zamek
- kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach
- szyby tylne sterowane elektrycznie
- szyby przednie sterowane elektrycznie
- przednie zagłówki standardowe
- fotel kierowcy regulowany w 6 kierunkach / pasażera w 4
- kierunkach
- klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
- tylna kanapa w układzie 1/3-2/3
- wysoka konsola między przednimi fotelami
- szara tapicerka materiałowa
- szyba przednia akustyczna
- kierownica pokryta tworzywem Fraganza (TEP)
- tapicerka materiałowa
- osłony przeciwsłoneczne z oświetleniem LED
MULTIMEDIA
- openR link 9″ DAB, Arkamys z 6 głośnikami
- zespół zegarów i wskaźników z kolorowym 12,3-calowym
- ekranem TFT
- elektroniczna instrukcja pojazdu w systemie multimedialnym
- funkcja łączności z usługami online na 5 lat
- 2 gniazda USB-C z przodu + 2 gniazda USB-C z tyłu
Najnowsze komentarze