Citroën zaprezentował pierwsze oficjalne zdjęcia nowej wersji kompaktowego minivana – C4 Picasso. Auto w postaci konceptu Technospace pokazano przed niespełna miesiącem w Genewie, debiut wersji produkcyjnej planowany jest na jesień (salon we Frankfurcie), ale najwyraźniej producent jest już gotowy do wprowadzenia auta, zapewne więc nie będziemy czekać na nowe C4 Picasso aż do września!
Samochód powstał na nowej platformie EMP2, co pozwoliło odelżyć konstrukcję o ok. 140 kg, przy czym połowa tej wartości pochodzi właśnie z nowej płyty podłogowej. Samochód ma krótsze zwisy i znacząco zmienioną stylistykę, zdaje się być bardziej zwarty, ale miejsca wewnątrz nie brakuje. Wymiary samochodu, to 442,8 cm długości, 182,6 cm szerokości i 161,1 cm wysokości, 278,5 cm rozstawu osi, a kufer zmieści – wg normy VDA – 537 litrów bagażu. Auto, zależnie od wersji waży od 1.252 do 1.298 kg. Przy takich gabarytach promień skrętu wynoszący 10,8 metra jest naprawdę dobrym osiągnięciem!
Środek oferuje nowe funkcjonalności, a na desce rozdzielczej rzuca się w oczy aż 12-calowy ekran wielofunkcyjnego wyświetlacza, a jest też przecież ekran 7-calowy, dotykowy, pozwalający na sterowanie wieloma funkcjonalnościami samochodu. Fotel kierowcy będzie mógł zostać wyposażony w funkcję masażu. Materiały wykończeniowe, bardzo zróżnicowane pod kątem faktury i kolorystyki, są wysokiej jakości i wprowadzają poczucie luksusu. Użyto wielu jasnych tworzyw, co z imponującą płaszczyzną szyb wspaniale rozświetla wnętrze.
O bezpieczeństwo zadbają, poza standardowymi już elementami, aktywny tempomat, aktywne pasy bezpieczeństwa kierowcy i pasażera z przodu, miniaturowa kamera wykorzystywana zarówno przez system automatycznej zmiany świateł, jak i przez nowej generacji układ zapobiegający niezamierzonemu przekroczeniu linii, ultradźwiękowy system kontroli martwego pola, nie wspominając już o Citroën eTouch.
W gamie silnikowej pojawiły się benzynowe jednostki 1.6 VTi 120 i 1.6 THP 156 łączone z przekładniami manualnymi (słabszy motor z pięcio-, mocniejszy z sześciobiegową) oraz diesle: HDi90, e-HDi90 oraz e-HDi115. Podstawowa wersja z motorem wysokoprężnym dostępna jest ze skrzynią manualną o sześciu przełożeniach, 90-konna mikrohybryda łączona jest ze zautomatyzowaną skrzynią EGS6. Wersje 115-konne pozwalają na wybór – albo skrzynia manualna, albo EGS6. W pierwszej połowie przyszłego roku gamę uzupełni nowa 6-biegowa skrzynia automatyczna.
Zbiornik paliwa pomieści 55 litrów (diesle), lub 57 litrów (benzyniaki) paliwa.
Wkrótce poświęcimy temu modelowi nieco więcej miejsca.
Więcej zdjęć nowego C4 Picasso znajdziecie tutaj.
Citroen
KG; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze