Najtańsze w gamie nowego C4 są auta o standardzie VTR (dla wersji 3-drzwiowych) i SX (dla 5-drzwiowych) – każda z nich kosztuje 44.900 zł. Trzeba przyznać, że to dość rozsądnie skalkulowana cena, choć te odmiany nie rzucają na kolana wyposażeniem. Owszem – zawierają w zasadzie wszystko, co niezbędne, ale żeby dopłacać do bocznych poduszek powietrznych… W standardzie VTR/SX znajdują się bowiem tylko airbagi czołowe; poduszki boczne i kurtynowe (w komplecie) kosztują wprawdzie niezbyt wiele, bo tylko 2.400 zł, ale osobiście chyba wolałbym je mieć w nieco droższym, ale jednak standardzie.
Poza tym drobiazgiem razić może jeszcze tylko brak ESP nawet na liście opcji dla najtańszych wersji. Dziś układy stabilizacji toru jazdy stały się na tyle powszechne, że przydałoby się je oferować choćby za dopłatą – od marki francuskiej można tego wymagać. Dopiero w wersjach VTR Pack/SX Pack można dokupić ESP, a standardem staje się ono w najbogatszych odmianach VTS/Exclusive.
Najoptymalniejszym wyborem wydaje się być pakiet VTR Pack/SX Pack. Ceny wahają się tu między 57.400 zł (za 122-konny silnik 1.6 VTi), a 64.700 zł (za 110-konnego diesla). 152-konne jednostki 1.6 THP są do nabycia w cenach od 63.400 zł do 69.900 zł. Najdroższe w cenniku są 2-litrowe silniki HDi dostępne jedynie z najwyższymi pakietami wyposażenia VTS/Exclusive za 77.900 zł.
Czytelników zainteresowanych szczegółami wyposażenia i cennikiem zarówno opcji, jak i samych samochodów, zapraszamy do tabelki zamieszczonej jeszcze wczoraj wieczorem.
KG
Najnowsze komentarze