Renault Duster produkowany będzie w zakładach w brazylijskiej Kurytybie, a do sprzedaży a Argentynie i Brazylii trafi w ostatnim kwartale 2011 roku. W maju przyszłego roku ruszy produkcja w Kolumbii, w Medellin.
Region Ameryki Południowej, z dwoma wiodącymi tam rynkami – argentyńskim i brazylijskim – jest kluczowy dla Renault. Koncern liczy na podwojenie tam sprzedaży w okresie 2009-2013.
Renault Duster został specjalnie przeprojektowany przez biuro Renault Design America w Sao Paulo, aby spełnić oczekiwania klientów z tego regionu świata. Na przedzie pojazdu zamontowano chromowaną atrapę chłodnicy, z tyłu pojawiła się również chromowana listwa z napisem DUSTER. Modele 4×4 są zaznaczone nieco silniej, niż w Europie, a ich styl podkreślają m.in. ciemnoszare koła. Zadbano też o wnętrze, z nowymi tapicerkami i możliwym nieco bardziej ekskluzywnym wykonczeniem.
Południowoamerykańscy inżynierowie popracowali także nad mechaniką. Trzeba było uwzględnić warunki eksploatacji w tym regionie świata, zmieniono więc nieco zawieszenie, ogumienie, osłony silnika itp. Najważniejsza cecha – cena – pozostała jednak bardzo atrakcyjna.
Przedstawiciele Renault liczą, że Duster zostanie przyjęty w Ameryce Południowej równie entuzjastycznie, jak na innych rynkach, gdzie już jest oferowany. Istnieje duża szansa, że po wprowadzeniu go do oferty roczna sprzedaż koncernu w Argentynie po raz pierwszy w historii przekroczy poziom 100.000 aut. Jeden z wiceprezesów koncernu, Steve Norman, powiedział wręcz, że dla Renault w tym regionie świata historia dzielić się będzie na przed i po Dusterze.
Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, Grupa Renault wprowadzi w Argentynie i Brazylii jeszcze dwa nowe modele obok Dustera. Będzie to tzw. faza druga modelu Sandero oraz Sandero Stepway, a także Renault Fluence – nowy wymiar sedana w klasie C. Do roku 2016 Renault zamierza odnowić gamę pojazdów oferowanych w Ameryce Południowej obejmującej 40 modeli we wszystkich krajach.
Grupa zamierza podwoić swoją sprzedaż z poziomu ok. 200.000 samochodów w roku 2009 do 400.000 w roku 2013. W ubiegłym roku koncern sprzedał w tym regionie 310.000 aut (znaczący przyrost względem roku poprzedniego, gdy do klientów trafiło 225.000 samochodów).
Z wynikiem 160.297 sztuk sprzedanych w 2010 roku, Brazylia jest w tej chwili drugim – po Francji – rynkiem zbytu dla Renault. Wyprzedziła nawet Niemcy (131.053).
Renault od dawna jest też obecne w Argentynie, gdzie z 13-procentowym udziałem w rynku jest trzecim graczem. W roku ubiegłym sprzedaż nowych samochodów w tym kraju sięgnęła poziomu 634.000 sztuk, co oznacza wzrost w stosunku do roku 2009 aż o 26%. Jakość Renault jest w Argentynie wysoko ceniona, a wskaźnik zadowolenia klientów przekracza 80%. To bardzo dobry wynik.
KG
Najnowsze komentarze