Citroën C5 Aircross jako Plug-in Hybrid oferuje kierowcy wiele. Niezależnie od wersji w SUV-ie dostaniemy 18-calowe alufelgi, dwustrefową, automatyczną klimatyzację, kamerę cofania i liczne pakiety bezpieczeństwa. No, ale mowa o samochodzie, którego ceny zaczynają się od kwoty powyżej 200 tys. złotych, wyposażenie musi być zatem bogate.
Citroën C5 Aircross z napędem typu Plug-in Hybrid ma czterocylindrowy silnik benzynowy 1.6 wspierany jednostką elektryczną. Moc uzyskiwana we współpracy tego duetu to 225 KM, moment obrotowy, również prezentuje się dobrze – 360 Nm. Przekładnia to automat EAT8. Przyspieszenie SUV-a od 0 do 100 km/h wynosi 8,9 s. Zapowiada się więc dynamicznie. Spalanie w trybie mieszanym producent podaje na poziomie 1,4 l /100 km. Perpetuum mobile to jeszcze nie jest, ale wygląda niezwykle oszczędnie, szczególnie dla posiadacza fotowoltaiki. Pojemność baku C5 Aircross to 43 litry – i tu można mieć pewne wątpliwości, czy będzie to wystarczające na długich trasach.
Zobacz: Citroën C5 Aircross II generacji przechodzi testy na europejskich drogach. To będzie wielka zmiana
Cena i wyposażenie Citroëna C5 Aircross Plus
Kwota, którą należy zapłacić za wersję bazową Citroëna C5 Aircross PLUS Plug-in Hybrid to 209.350 zł brutto. To niemała kwota, jednak model „startuje” w podstawie od wyższego standardu. W Citroënie C5 Aircross PLUS dostać można bez dopłat wspomniane wcześniej wyposażenie takie jak 18-calowe alufelgi, dwustrefową klimatyzację, a także czujniki parkowania z przodu i z tyłu razem z kamerą cofania. Plug-in Hybrid posiada Pakiet Bezpieczeństwa Safety Pack Puls z dodatkowym monitoringiem martwego pola.
Poza wymienionymi, Citroën C5 Aircross Plus oferuje wiele rozwiązań uprzyjemniających jazdę: przednią szybę pokryto folią akustyczną, fotel kierowcy wyposażony jest w ręczną regulację odcinka lędźwiowego, obydwa fotele z przodu mają możliwość manualnej regulacji długości i wysokości oparć oraz funkcję podgrzewania. C5 Aircross posiada również na pokładzie system kontroli jakości powietrza, filtr przeciwpyłowy i filtr z węglem aktywnym. Osobom roztargnionym i żyjącym w ciągłym pośpiechu ułatwią życie takie funkcje jak bezkluczykowe otwieranie i uruchamianie pojazdu, także zawarte już w cenie wariantu Plus.
W wersji Plus tapicerka Citroëna C5 Aircross jest ciemna, materiałowa, z jasnym pasem na oparciu, nadwozie jest w kolorze białym Blanck Okenite. Zestaw kolorów nie daje opcji zakupu samochodu w kolorze czerwonym. Ale, póki co ten model „trzyma” nadal stylistykę charakterystyczną dla marki i specjalne efekty kolorystyczne są (subiektywnym zdaniem piszącej) jemu zbędne. Decydując się na inny kolor niż biały należy dopłacić 2.500 zł. Szczególnie atrakcyjnie prezentuje się granatowy Bleu Eclipse C5 Aircross – kolor ze szczyptą luksusu, dostępny również za dopłatą 2.500 zł. Percepcja kolorów i zmieniających się nieustannie form jak wiadomo jest rzeczą subiektywną.
Zobacz: Skonfiguruj swój Citroen C5 Aircross
Citroën C5 Aircross w wersji Max
C5 Aircross w wariancie MAX kosztuje na dzień dzisiejszy 211.200 zł brutto. Wyróżnia go automatyczne przełączanie świateł drogowych, elektryczna regulacja fotela kierowcy, czarne relingi dachowe, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, przednie światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów i „smaczki stylistyczne” takie jak efektowne, diamentowane alufelgi, zderzaki przednie i tylne w kolorze nadwozia z błyszczącym, czarnym, przednim grillem, chromowanymi atrapami rur wydechowych oraz srebrny element w dolnej części zderzaka przedniego. W Citroënie C5 Aircross MAX tapicerka to połączenie syntetycznej skóry z Alcantarą.
Co do multimediów – to niezależnie od wersji C5 Aircross jest wyposażony w ekran dotykowy. Przy czym trzeba brać pod uwagę, że MY CITROËN PLAY, na który składają się powiązane z ekranem dotykowym – Citroën Connect Radio z Bluetooth, z dwoma wejściami USB, 6-cioma głośnikami, funkcją Mirror Screen oraz DAB Radio dostępne są za dopłatą 3.400 zł. Trochę szkoda, może jeszcze producent dojrzeje do innej polityki w tej dziedzinie.
Zobacz: Citroën C5 Aircross oraz DS 3 z tytułem Najbezpieczniejsze Auto Roku 2024 w 17 edycji Crash Test
Najnowsze komentarze