Rodzina elektrycznych modeli Stellantis sukcesywnie się powiększa. Do gamy wkrótce dołączy Citroën e-Berlingo, który wykorzystuje ten sam napęd, co e-Rifter siostrzanej marki Peugeot.
Napęd Citroëna e-Berlingo nie jest zaskoczeniem. To ten sam silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM), z którego korzysta m.in. Peugeot e-208, DS 3 Crossback E-Tense, Citroën e-C4 czy bliźniacze modele Peugeot e-Rifter i Combo-e. Citroën wcześniej dołączył napęd także do dostawczej wersji Berlingo Van. Wszystkie wymienione pojazdy otrzymały identyczny akumulator o pojemności 50 kWh umieszczony pod podłogą. W modelu e-Berlingo bateria pozwoli na pokonanie maksymalnie 280 km na jednym ładowaniu.
Kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy:
- Normal: 80 kW/210 Nm – to kompromis między zasięgiem a osiągami,
- Eco: 60 kW/180 Nm – reguluje zużycie energii poprzez ograniczenie ogrzewania i klimatyzacji (bez ich wyłączenia) oraz zmniejszenie momentu obrotowego i mocy silnika,
- Power: 100 kW/260 Nm – zapewnia wysokie osiągi samochodu dla dynamicznej jazdy przy maksymalnym obciążeniu silnika.
Jest jeszcze Tryb B, który zwiększa rekuperację podczas hamowania. Utraconą energię najszybciej odzyskamy jednak na stacji szybkiego ładowania (100 kW), która pozwala na uzupełnienie 80% energii w 30 min. Ładowanie ze zwykłego gniazdka domowego trwa do 15 godzin, 7,5 godziny z Wallboxa o mocy 7,4 kW a z trójfazowego terminala o mocy 11 kW napełnimy akumulator w 5 godzin.
Przestrzeń do 4000 litrów
Citroën e-Berlingo będzie oferowany w dwóch wersjach długości (4,40 oraz 4,75 m) z fotelami dla maksymalnie 7 osób. Pojemność bagażnika elektrycznego kombivana waha się pomiędzy 775 a 1050 litrów w konfiguracji 5-osobowej (wersja XL). Maksymalna pojemność przestrzeni ładunkowej modelu sięga 4000 litrów.
Kabina ë-Berlingo podąża za praktycznością wersji spalinowej. Citroën zastosował uchylaną szybę bagażnika oraz półkę nad głowami pasażerów. Łącznie, na pokładzie francuskiego kombivana jest aż 167 litrów schowków.
Z zewnątrz model niewiele różni się od wariantu o tradycyjnym napędzie. Wyjątkiem są niebieskie dekoracje na zderzakach Airbump oraz znak „ë” na osłonie chłodnicy i tylnej klapie. W kabinie debiutuje nowy selektor skrzyni biegów oraz funkcje związane z zagospodarowaniem energii na wyświetlaczu wskaźników cyfrowych o przekątnej 10 cali oraz 8-calowym wyświetlaczu dotykowym.
W zależności od wyposażenia, model otrzyma: wyświetlacz typu Head-up, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu, kamerę cofania, wspomaganie ruszania na wzniesieniu, przednie, tylne i boczne czujniki parkowania, kamerę cofania z funkcją Top Rear Vision, automatyczne przełączanie świateł, elektryczny hamulec postojowy, regulator i ogranicznik prędkości oraz system wspomagania parkowania Park Assist.
Citroën zapowiada wprowadzenie e-Berlingo na rynek w drugiej połowie 2021 roku.
Najnowsze komentarze