Nowy Citroën Spacetourer 2024 nadjeżdża. Najnowsza odsłona tego lubianego modelu to zmiany wizualne, ale nie tylko.
Citroën, pionier w segmencie MPV, zaprezentował New SpaceTourer, samochód osobowy, który pod każdym względem stanowi krok naprzód. Dostępny w dwóch długościach, aby pomieścić do 9 pasażerów, jest bardziej elegancki, z przodem odzwierciedlającym nową tożsamość stylistyczną Citroëna, bardziej komfortowy i lepiej skomunikowany, w szczególności dzięki systemowi informacyjno-rozrywkowemu najnowszej generacji, a nawet bardziej praktyczny dzięki zwiększonym sprytnym schowkom.
Dzięki mocnemu, wyrazistemu designowi, modułowości umożliwiającej wiele konfiguracji i dobremu samopoczuciu na pokładzie w każdej sytuacji, ten toczący się salon jest bardziej niż kiedykolwiek nowoczesną odpowiedzią na każdą potrzebę.
Nowy SpaceTourer jest doskonałą ilustracją doświadczenia Citroëna w tworzeniu wszechstronnych, przestronnych i komfortowych samochodów, w których przebywanie jest przyjemnością. Modele wierne wartościom Marki, oferujące wyjątkowy wygodę i przemyślany design, ułatwiające prowadzenie intensywnego, wielowymiarowego życia. Praktyczny i przyjazny dla użytkownika na co dzień, jest nie tylko idealnym dużym MPV dla wszystkich rodzajów plemienia – rodziny, przyjaciół, drużyn sportowych itp. – ale także bardziej niż kiedykolwiek pojazdem nadającym się do profesjonalnego transportu pasażerskiego.
W wersji elektrycznej oferowanej w Europie zasięg został zwiększony do 350 km (cykl mieszany WLTP jest obecnie certyfikowany), co zapewnia maksymalną wszechstronność i oferuje zrównoważoną mobilność przy kontrolowanych kosztach eksploatacji. Dla profesjonalistów jest to sposób na odegranie roli w transformacji energetycznej, poprawę ich wizerunku środowiskowego, zwłaszcza dla dostawców usług wahadłowych, uzyskanie dostępu do obszarów o ograniczonym dostępie, cieszenie się niezrównanym komfortem jazdy i kontrolowanie wydatków. W połączeniu z nową aplikacją e-ROUTES, mogą nawet skorzystać z prawdziwego osobistego asystenta, który pomoże im zaplanować dłuższe podróże.
Nowy Spacetourer – wyjątkowy design
SpaceTourer prezentuje płynny design, który wyraża siłę i energię. Jest to pojazd pełen charakteru, łączący elegancję z asertywną postawą i dużą siłą.
Jego przód z wysoką maską dodaje mu mocy. Dzięki radykalnemu przeprojektowaniu, nowy SpaceTourer wpisuje się w nową tożsamość stylistyczną Citroëna. Jest to szczególnie widoczne na osłonie chłodnicy, która zawiera nowe owalne logo marki. Nowy emblemat jest mocnym, wysoce graficznym podpisem, który dodaje nowoczesnego akcentu do twarzy pojazdu. Logo to jest połączone po obu stronach z reflektorami za pomocą bardzo eleganckiego czarnego paska, który nawiązuje do motywów szewronu.
Reflektory zostały przeprojektowane i mają teraz charakterystyczny znak nowej tożsamości Citroëna: sygnaturę świetlną. Charakteryzuje się ona pionowym paskiem łączącym dwa poziome paski. Dzięki wysoce ustrukturyzowanemu wyglądowi, sygnatura ta jest łatwa do zidentyfikowania, a także dodaje nowoczesnego charakteru przedniej części pojazdu.
Nowy przód jest bardzo spójny i kompaktowy. Wyraża solidność i szerokość. Harmonijnie łączy się z resztą sylwetki o niezwykle prostych liniach. Do palety 5 kolorów nadwozia dodano dwa nowe odcienie metaliczne: Titanium Grey i Kapari Green uzupełniają Kaolin White, Steel Grey i Perla Nera Black. 17-calowe obręcze kół posiadają nowe logo w centralnej części, podczas gdy nowe 17-calowe felgi aluminiowe są bardziej charakterystyczne, z nowym „pająkiem” w centralnej części, zawierającym nowe logo.
Wewnątrz, nowa deska rozdzielcza charakteryzuje się świeżym designem, który łączy elegancję z jeszcze większą praktycznością. W górnej części znajduje się nowy 10-calowy centralny ekran dotykowy HD, który jest jeszcze bardziej funkcjonalny, a schowki są większe, liczniejsze i jeszcze sprytniej zaprojektowane. Na przykład uchwyty na kubki po obu stronach górnej części zostały zmodyfikowane tak, aby pomieścić również smartfony, zapewniając bezpieczniejsze miejsce dla tego niezbędnego przedmiotu. Nowy górny schowek pośrodku został powiększony i może teraz pomieścić tablety. W wyższych wersjach wyposażenia jest on przykryty pokrywą dla większego bezpieczeństwa.
W centralnej części deski rozdzielczej znajduje się nowy interfejs sterowania, w którym umieszczono dźwignię zmiany biegów i przełącznik trybu jazdy, a także powiększony schowek ze strefą bezprzewodowego ładowania smartfonów. Jego objętość jest duża, a napięte linie dobrze komponują się z ogólnym stylem deski rozdzielczej. Dekor z efektem aluminium dodaje temu obszarowi wyrazistości. W tym samym duchu, na całej szerokości deski rozdzielczej, pomiędzy jej górną i dolną częścią, biegnie inna dekoracja pomalowana na głęboki odcień szarości. Sugeruje to elegancję i lekkość, a także wzmacnia wrażenie szerokości i przestrzeni na pokładzie.
Nowa jest również kierownica z różnymi zintegrowanymi elementami sterującymi (telefon, system audio, systemy wspomagające jazdę itp.), która może być podgrzewana. Jest bardziej funkcjonalna i ergonomiczna, a jej stylistyka jest również bardziej uporządkowana, co wraz z nowym logo na centralnym występie nadaje jej bardziej nowoczesny wygląd.
Nowy cyfrowy świat wewnątrz Spacetourera
Ponieważ nabywcy tych dużych samochodów MPV mają takie same oczekiwania, jak w przypadku każdego innego pojazdu w ultra-połączonym świecie, SpaceTourer nabiera nowego wymiaru pod względem łączności pokładowej. Zarówno pod względem jakości wyświetlacza, jak i funkcji informacyjno-rozrywkowych, New SpaceTourer oferuje absolutnie wszystko, co najlepsze, aby dostosować życie na pokładzie do współczesnych czasów.
W 100% cyfrowy 10-calowy zestaw wskaźników jest teraz standardem we wszystkich wersjach. Kolorowy zestaw wskaźników pozwala kierowcy dostosować wyświetlanie kluczowych informacji, a także cieszyć się estetyczną grafiką w wysokiej rozdzielczości.
Nowy SpaceTourer jest wyposażony w nowy system informacyjno-rozrywkowy My Citroën Play, oparty na nowym 10-calowym ekranie dotykowym HD umieszczonym w centralnej części deski rozdzielczej. Zainspirowany ergonomią smartfonów, ekran dotykowy jest łatwy w obsłudze i niezwykle płynny. Kontroluje on środowisko multimedialne, takie jak muzyka czy telefon, a także funkcje konfiguracyjne pojazdu. Replikuje smartfon bezprzewodowo poprzez WiFi mirroring i jest kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay. Charakteryzuje się naturalnym, bardzo płynnym rozpoznawaniem głosu, przekształcając ten system multimedialny w prawdziwego osobistego asystenta.
W swojej najbardziej zaawansowanej wersji, My Citroën Drive Plus, zawiera połączoną nawigację 3D, która uwzględnia warunki drogowe w czasie rzeczywistym. Poręczna bezprzewodowa ładowarka do smartfonów (opcja) znajduje się na konsoli środkowej, w zasięgu dwóch pasażerów z przodu.
Dodatkowe gniazda. Nowy SpaceTourer jest wyposażony w maksymalnie 4 gniazda USB typu C (dwa na desce rozdzielczej i dwa w drugim rzędzie) oraz dwa gniazda 12 V.
Spacetourer gotowy na każdą misję
Wydajna architektura nowego SpaceTourera została zaprojektowana z myślą o zapewnieniu wygodnego, praktycznego środowiska dla wszystkich rodzajów użytkowania. Oferuje przestrzeń na pokładzie, modułowość, przestrzeń bagażową i właściwości jezdne, które sprawiają, że każda podróż jest chwilą relaksu, niezależnie od rodzaju pasażerów. Wysoce funkcjonalny i modułowy, może być dostosowany do każdej potrzeby.
Sprytny i funkcjonalny w każdej sytuacji
Jest to idealny towarzysz na co dzień, zarówno na wsi, jak i w mieście. Dzięki wysokości 1,90 m zapewnia łatwy wjazd na parkingi. Wszechstronny i satysfakcjonujący, jest dostępny w dwóch długościach nadwozia, M (4,98 m) i L (5,33 m), i może pomieścić do 9 pasażerów w szerokiej gamie układów. Citroën SpaceTourer oferuje szeroką gamę konfiguracji „à la carte”, aby zaspokoić wszystkie gusta i zastosowania.
Wybór wersji: Nowy SpaceTourer oferuje mnogość konfiguracji. Klienci prywatni mogą wybierać między wersjami 5-, 7- i 8-miejscowymi, podczas gdy klienci biznesowi znajdą rozwiązanie, które można dostosować do ich potrzeb i przewieźć od 5 do 9 osób, w tym pakiet Business Lounge, topową wersję z drugim rzędem tyłem do kierunku jazdy i miejscami siedzącymi dla maksymalnie 7 osób.
1. rząd: fotel pasażera z podłokietnikiem można złożyć na płasko (w zależności od pakietu), umożliwiając załadunek długich przedmiotów lub otwarcie widoku dla pasażerów w 2. rzędzie.
2. i 3. rząd: 3-osobowe kanapy 2/3-1/3 są przesuwane (w zależności od wersji), składane i wyjmowane; można je przesuwać niezależnie, aby dostosować przestrzeń na nogi; siedzenia są wyjmowane, co zapewnia optymalną objętość dla dużych przedmiotów; pasażerowie mają odchylane oparcia z zagłówkami dla wygodnego siedzenia.
Tylne siedzenia można łatwo zdemontować, aby uzyskać całkowicie płaską podłogę i optymalną przestrzeń na nieporęczne przedmioty.
Przesuwane drzwi boczne mogą być sterowane elektrycznie. Jest to prawdziwa zaleta, na przykład dla kierowców ë-SpaceTourer Business lub Business Lounge, ponieważ mogą oni obsługiwać je z przodu pojazdu, aby otworzyć lub zamknąć przesuwane drzwi, eliminując potrzebę ich obsługi przez pasażerów.
Posiada również przesuwne drzwi boczne bez użycia rąk, funkcję, która umożliwia otwieranie i zamykanie drzwi bocznych bez ich dotykania, gdy obie ręce są zajęte. Wystarczy przełożyć stopę pod rogiem tylnego zderzaka, aby pojazd odblokował się, a drzwi boczne po stronie, po której się znajdujesz, otworzyły się automatycznie. Jest to prawdziwy atut, jeśli chodzi na przykład o umieszczanie młodszych dzieci w fotelikach lub ładowanie bagażu.
Otwierana tylna szyba ułatwia załadunek bagażnika jednym ruchem ręki lub dostęp do niego, jeśli nie ma miejsca na otwarcie tylnej klapy.
Spokój ducha podczas podróży
Technologiczny model o silnym charakterze, muskularnych liniach i niezwykłej dynamice, reprezentuje nowoczesną wizję segmentu, który rozwinął się w kierunku bardziej przypominającym samochód. Oferuje wysoki poziom komfortu dla dobrego samopoczucia fizycznego i psychicznego, z przyjaznym wnętrzem, podwyższoną pozycją za kierownicą i szklanym dachem. Dobre samopoczucie potęguje wysoki poziom izolacji akustycznej w połączeniu z optymalnym komfortem jazdy.
SpaceTourer oferuje 17 praktycznych systemów wspomagających prowadzenie, zapewniających bezpieczną i bezstresową jazdę. Technologie, które ułatwiają życie, takie jak dostęp i uruchamianie bez użycia rąk, wspomaganie ruszania na wzniesieniu, kamera cofania z Top Rear Vision, adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go, a także technologie zwiększające bezpieczeństwo, w tym funkcje takie jak automatyczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, ostrzeżenie kierowcy, asystent utrzymania pasa ruchu, ostrzeżenie przed kolizją, automatyczne włączanie świateł mijania, rozpoznawanie znaków drogowych itp.
Wspomaganie kierownicy staje się elektryczne (zamiast elektrohydraulicznego), aby zmniejszyć wysiłek i poprawić zwrotność.
Nowe układy napędowe Spacetourera
W Europie nowy SpaceTourer jest dostępny wyłącznie jako ë-SpaceTourer, ze szczególnie wszechstronną i wydajną gamą elektrycznych układów napędowych, które zostały dodatkowo opracowane, aby zapewnić zasięg do 350 km (cykl mieszany WLTP, obecnie w trakcie homologacji).
ë-SpaceTourer jest szczególnie dobrze dostosowany do potrzeb profesjonalistów (transport wahadłowy, taksówki itp.), władz lokalnych, firm, klubów i stowarzyszeń, rodzin i „plemion”. Gwarantuje im wystarczający zasięg dla zdecydowanej większości codziennych podróży, niespotykany komfort jazdy, który jest płynny, bez hałasu i wibracji, dostęp do obszarów o ograniczonym dostępie przy zerowej emisji CO2 i obniżonych kosztach eksploatacji.
Silnik o mocy 100 kW (136 KM) jest nadal oferowany z dwoma rodzajami akumulatorów litowo-jonowych, dzięki czemu klienci mogą wybrać ten, który najlepiej pasuje do ich aktywności, w zależności od sposobu użytkowania i preferencji. Akumulator 50 kWh oferuje zasięg 224 km (cykl mieszany WLTP, obecnie certyfikowany), idealnie nadając się na przykład do codziennych przejazdów między centrum miasta a lotniskiem. Bardziej wszechstronny niż kiedykolwiek, ë-SpaceTourer wyposażony w akumulator 75 kWh oferuje teraz zasięg do 350 km (cykl mieszany WLTP, obecnie certyfikowany), o 20 km więcej niż poprzednia generacja.
Zasięg ë-SpaceTourera można dodatkowo zoptymalizować dzięki nowemu trzystopniowemu układowi hamowania odzyskowego sterowanemu za pomocą nowych łopatek umieszczonych za kierownicą, które można dostosować do warunków jazdy pojazdu i rodzaju misji.
ë-SpaceTourer jest wyposażony w ładowarkę pokładową o mocy 7,4 kW i może być wyposażony w opcjonalną ładowarkę trójfazową o mocy 11 kW ułatwiającą ładowanie. Z ładowarki ściennej o mocy 7,4 kW akumulator o pojemności 50 kWh można w pełni naładować w ciągu 6 godzin i 40 minut, a akumulator o pojemności 75 kWh w ciągu 11 godzin i 20 minut. W przypadku ładowarki ściennej o mocy 11 kW pełne naładowanie akumulatora 50 kWh trwa 4 godziny i 50 minut, a akumulatora 75 kWh – 7 godzin i 30 minut. W przypadku szybkiej ładowarki o mocy 100 kW naładowanie akumulatora od 0 do 80% zajmuje tylko 38 lub 45 minut.
Diesel 2.0 blueHDi – nie dla Europy
Poza Europą, oprócz w 100% elektrycznego układu napędowego, nowy SpaceTourer może być również wyposażony w mocny i wydajny silnik wysokoprężny BlueHDi o mocy 180 KM, połączony z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, ale jest nadzieja – marka rozważa powrót do silników diesla w samochodach tego typu.
Najnowsze komentarze