Nowy DS 9 już oficjalnie. Nowy rywal Audi i BMW o mocy 360 KM!

28 10 586

Gdy zobaczyłam pierwsze zdjęcia DS 9 pomyślałam sobie: „naprawdę”? Ten osobliwy samochód o lekko zaciętej, trochę groźnej twarzy ma być nowym luksusowym sedanem? Niemożliwe… A jednak. Potem spojrzałam na zdjęcia oficjalne i samochód naprawdę mi się spodobał. Jedno trzeba DS 9 przyznać: ten model będzie wyróżniał się na drodze i będzie oryginalną alternatywą dla konkurentów premium takich jak Audi, BMW czy Mercedes.

Nowy flagowiec mierzy 4,93 m długości i 1,85 m szerokości a jego rozstaw osi wynosi 2,9 m. Wymiary są więc zbliżone do Audi A6. Samochód powstał na tej samej platformie co Peugeot 508L, czyli chińska wersja nowego 508. Sylwetką może przypominać kuzyna spod znaku lwa, ale elementy takie jak osłona chłodnicy, reflektory, czy światła do jazdy dziennej są już charakterystyczne dla DS Automobiles. Model postawiono na dużych kołach o średnicy 690 milimetrów. Wewnątrz czeka na nas niewiele niespodzianek. DS 9 zaczerpnął większość detali z DS 7 Crossback wraz z dużym ekranem i zegarkiem na środku deski rozdzielczej.

polecamy

naklejki 3D "Francuz płakał jak sprzedawał"

seria limitowana - kto pierwszy ten lepszy. Tylko na Allegro.

Podobnie jak DS 7 Crossback, flagowy sedan będzie oferowany w wersji E-Tense, czyli jako hybryda. Napęd połączy jednostkę 1.6 PureTech oraz silnik elektryczny. Łączna moc pojazdu wynosi 225 KM. Samochód posiada akumulator o pojemności 11,9 kWh, który pozwala na pokonanie od 40 do 50 kilometrów w trybie elektrycznym (zgodnie z cyklem WLTP). Maksymalna prędkość bez udziału silnika spalinowego wynosi 135 km/h. Ładowarka o mocy 7,4 kW pozwoli naładować baterię w ciągu 1 godziny i 30 minut.

W późniejszym czasie do oferty dołączy wersja E-Tense o mocy 250 KM oraz najmocniejszy, 360-konny model z napędem na wszystkie koła. W katalogu znajdzie się również silnik benzynowy PureTech o mocy 225 KM. Wszystkie modele otrzymają ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów.

DS 9 zostanie zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Genewie i trafi do sprzedaży w połowie 2020 roku. Model będzie produkowany w Chinach.

Galeria

Może ci się spodobać również
avatar
7 Wątki komentarzy
21 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
25 Autorzy komentarzy
Taaast44TrexGośćRoman Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Pawlot
Gość
Pawlot

Najbliżej to mu będzie do toyoty camry/lexusa es albo volvo s90. Duże auto z małym motorem i przednim napędem.

Adam
Gość
Adam

Wymiary ma takie jak obecna Insignia.

Kolo
Gość
Kolo

I Volvo s/v90

Kolo
Gość
Kolo

Ale w Volvo jest 2 litry, a w DS tak jak w innych samochodach PSA maksymalna pojemność benzynowego silnika to 1,6 litra. To spora różnica.

Vernim
Gość
Vernim

Wersja hybrydowa ma mieć w najmocniejszym wariancie 355 KM. To o 6 KM więcej niż Audi S6 3,0 TDI.

st44
Gość
st44

Ale w mocy sumarycznej. Czyli jak baterie siądą to mocy masz tyle co z 1.6 PT.
Bez wskrzeszenia 3.0 HDI do flagowej limuzyny będzie daleko

Taaa
Gość
Taaa

3.0HDI to DT20 Forda.. zaden HDI.

Wild Rubis
Gość
Wild Rubis

I nawet szabla Napoleona jest ;-)

Piotr
Gość
Piotr

Już trochę lepiej. Ale ten przód mogli wykroić trochę bardziej finezyjnie.

Jacek
Gość
Jacek

Produkowany gdzie??!! :(
Dramat :(.
A już byłem szczerze zainteresowany…

No gorszej wiadomości sobie nie wyobrażałem..

Michał508
Gość
Michał508

Moim zdaniem, warto poczekać na oficjalne potwierdzenie PSA. Model DS 7 Crossback oferowany zarówno w Chinach, jak i Europie , na rynek europejski nie jest produkowany w Chinach.

XYZ
Gość
XYZ

Wszystkie DSy na Europe są produkowane w Europie. :)

Michał508
Gość
Michał508

Dokładnie tak. Powinien być produkowany we Francji, bo przecież to DS. Chyba , że PSA chce iść śladami Volvo z modelem S90 (produkcja w Chinach).

Kolo
Gość
Kolo

Radzę kupic maksymalnie wyposażoną 508 lub poczekać na C5/C6 i zamówić maksymalnie wyposażoną wersję, z zawieszeniem, którego nie ma ani w DS ani w Peugeot. Wygląd powinien być równie ciekawy jak 508.

Szaman
Gość
Szaman

To tu nie bedzie tego nowego zawieszenia ktore jest w C5 Aircorss?

Kolo
Gość
Kolo

Nie

Jacek
Gość
Jacek

Ale zawieszenia adaptacyjne w DSach też są świetne- wbrew nazwie proste i skuteczne.

Roman
Gość
Roman

Zawieszenie i system amortyzacji w DS9 pod nazwą DS Active Scan Suspension jest nieporównanie bardziej zaawansowany technicznie niż zastosowany w C5 Aircross. Bowiem amortyzatory typu Progressives Hydraulic Cushions stosowane przez Citroena w modelach C5 Aircross i C4 Cactus opracowane zostały przez japońską firmę KYB jako prostsze i tańsze swego rodzaju zamienniki dla zawieszenia Hydractive

gacie
Gość
gacie

Pracuje z francuzami i chinczykami w kontroli jakosci i musze przyznac ze to chinczycy bardziej przykladaja wage do procedur, detali i jakosci. Jednak na lini produkcyjnej sa malo manualni. Ja bym tak tym sie nie przejmowal bo sa to linie nowoczesne i skladanie robia maszyny.

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Dla niektórych co chińskie, to od razu tandetne. Nie wiem, gdzie ci ludzie żyją, ale masa produktów wysokiej jakości pochodzi z Chin. I to nie tylko produkcja się tam odbywa, ale też projektowanie. Kiepską jakość mają tanie produkty. Co więcej – jestem pewien, że ci sami ludzie na co dzień używają chińskich garnków, urządzeń AGD, baterii umywalkowych i masy innych rzeczy, które wyprodukowano w Chinach, nierzadko na zlecenie szanowanych polskich marek. Niewiedza w naszym kraju jest momentami zatrważająca.

Jacek
Gość
Jacek

Wyluzuj panie Krzysztofie i więcej samokrytyki zamiast krytyki innych.
Garnek to nie samochód i wątpliwości co do jakości opieram na statystykach Volvo. Przejęty przez chinczykow stopniowo używał części chinskich az od 2015 zaczal całe samochody wysyłać z chin do usa.

A teraz statystyki jdPower (z usa) niezawodnosci:
Lata 2010-2017 Volvo niezmiennie ma dobre wyniki i oscyluje blisko srodka stawki producentów. 2018 spory spadek. 2019-2020 Volvo ma silną 3 pozycję od końca.
To są statystyki tak jakos max 3 letnich samochodów, wiec wyraźny spadek jakości Volvo ma w usa od 2015r.
Może przypadek… a może nie.

Michał508
Gość
Michał508

Zgadzam się z tym, co napisał Jacek, garnek to nie samochód. Ludzie obawiają się samochodów produkowanych w Chinach, ponieważ utożsamiają je z lokalnymi – chińskimi autami, które przy zderzeniu składają się jak drzewa przy huraganie. Owszem w Chinach produkuje się rzeczy tandetne oraz solidne, wszystko zależy od tego jak kto na początku ustalił i jak płaci podwykonawcom. Użytkuję pralkę polskiej marki, ale wyprodukowaną w Chinach i nie sprawia żadnych problemów, a okres gwarancji już dawno minął. Włoska pralka psuła się zaraz po gwarancji. Pewnie części użyte do produkcji DS 9 i tak będą europejskie (podobnie jest w Volvo S90 produkowanym… Czytaj więcej »

Piko
Gość
Piko

TO COS BEDZIE PRODUKOWANE W CHINACH A NIE W EUROPIE. I Z CHIN BEDZIE PRZYJEZDZAC DO EUROPY. A DLACZEGO? ANO DLATEGO BO TO JEST POPROSTU PEUGEOT 508 l CZYLI WERSJA WYDLUZONA P508 DOSTEPNA W CHINACH I TAM PRODUKOWANA. CZYLI TO JEST P508 TYLE ZE DROZSZY I DLA MNIE BRZYDSZE MA WNETRZE NIZ 508! DZIADOSTWO HAHA I SIE DZIWIA ZE LUDZIE TEGO CZEGOS NIE KUPUJA :D

ToJa
Gość
ToJa

Używanie capslocka to krzyk. Zatem pytanie, dlaczego krzyczysz? Może dlatego, że nie masz nic sensownego do powiedzenia i próbujesz z krzykiem.

Kolo
Gość
Kolo

https://www.se.pl/auto/nowosci/debiutuje-ds-9-nowy-luksusowy-sedan-z-francji-to-przebrany-peugeot-508-wideo-galeria-aa-Fs1t-qYqZ-irCV.html Piszą, że to inna wersja 508, a środek to DS7, tak właśnie kończy się brak pomysłu i indywidualnych cech marki. Wypisz wymaluj Skoda/VW/Seat/Audi. Nie wiem czy ktoś da tyle kasy za 508 L, skoro i tak 508 jest uważana za drogą i jeździ ich tyle co kot napłakał. Choć obydwa samochody są ładne, z tym, że ds 9 to ugrzeczniony i bardziej luksusowy Peugeot, choć niby kiedyś miał być Citroenem. Ciekawe jaki będzie C5/C6 (jeśli w ogóle kiedyś będzie), bo póki co to corsa to 208, DS to Peugeot, grandkaland x to 3008 i C5 aircross, a w dostawczakach… Czytaj więcej »

ToJa
Gość
ToJa

Znowu gadanie bazujące na polskim rynku.

508 sprzedaje się bardzo dobrze w Europie.

Bazowanie wielu modeli bliźniaczych marek w oparciu o tę samą bazę to normalna praktyka. Ten VAG taki zły, a zarabia kupę kasy i króluje w statystykach sprzedaży.

Gość
Gość
Gość

C5/C6 będzie bazował na DS9

Trex
Gość
Trex

Kupno 2 latka za 50% ceny u dealera będzie naprawdę fajną propozycją