Dziś miała miejsce prezentacja nowej 500-tki dla przedstawicieli japońskiej prasy i sieci sprzedaży detalicznej. Olivier Francois, dyrektor generalny FIAT i Stellantis Global CMO, wygłosił przemówienie transmitowane na video z Casa 500, muzeum, które opowiada o przeszłości, przyszłości, kulturze i kultowej naturze najbardziej cenionego klejnotu marki. Do tej pory ze wszystkich sprzedanych nowych Fiatów 500 połowa to hybrydy, a druga połowa to pojazdy elektryczne: jest to wyraźny znak, że model jest nowoczesny i zgodny z coraz bardziej zrównoważoną i przyjazną środowisku mobilnością.
„Po debiucie w Izraelu i Brazylii, teraz przyszła kolej na Japonię, by powitać nową 500-tkę na trasach poza Europą” – zauważył Olivier Francois, dyrektor generalny Fiata i globalny dyrektor ds. marketingu Stellantis. – „Nowa 500-tka to najlepiej sprzedający się elektryczny samochód miejski w Europie, a ponadto we Włoszech jest to najlepiej sprzedający się samochód elektryczny w historii, w Niemczech zaś jest to najlepiej sprzedający się samochód elektryczny po Tesli. A teraz jestem zachwycony widząc, jak zostanie odebrany w Japonii. Rynek japoński to już ponad sześćdziesiąt tysięcy kierowców i fanów kultowej 500, nawet w wersji Abarth. Ta rozwijająca się społeczność z pewnością doceni jej stuprocentową elektryczną ewolucję, a nawet będzie w stanie docenić ją w kraju gigantów hybrydowych”.
Zaprojektowany i zbudowany w Turynie, nowy Fiat 500 jest piękny, połączony, zaawansowany technologicznie, charakterystycznie włoski i przyjemny w prowadzeniu. Ponadto łączy w 100% elektryczny silnik, który gwarantuje trwałość i wydajność, z ponadczasowym włoskim wyglądem, który narodził się w 1957 roku i nadal urzeka miliony fanów na całym świecie. Jego sukces potwierdza również 29 europejskich nagród, przyznanych zarówno przez opinię publiczną, jak i ekspertów z mediów motoryzacyjnych, designu i lifestylowych.
W Japonii nowa 500-tka jest dostępna z silnikiem elektrycznym o mocy 87 kW (118 KM) i akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 42 kWh. Gama składa się z dwóch wersji wyposażenia: Entry w wersji hatchback i Icon dostępnego zarówno w wersji kabriolet, jak i hatchback z wnętrzem premium. Dostępnych jest pięć wersji kolorystycznych: Celestial Blue, Ocean Green, Mineral Grey, Rose Gold oraz Ice White. Nowa 500-tka to jedyny elektryczny kabriolet na rynku japońskim.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Fiat
Najnowsze komentarze