Leapmotor oficjalnie zaprezentował swój najnowszy model C16 na chińskim rynku. Samochód, łączący cechy minivana i SUV-a, zdobywa uznanie za swoje zaawansowane technologie oraz różnorodne opcje napędu, obejmujące zarówno wersje czysto elektryczne, jak i z rozszerzonym zasięgiem z silnikiem spalinowym oraz elektrycznym, ale wyłącznie z napędem na tył. Auto może trafić do produkcji w Polsce.
Pojazd mierzący 4.915 mm długości, 1.905 mm szerokości i 1.770 mm wysokości, z rozstawem osi wynoszącym 2.825 mm, opiera się na architekturze Leap 3.0. W wersjach elektrycznych zastosowano technologię 800V, co zapewnia szybkie ładowanie i efektywną eksploatację.
Leapmotor C16 wyróżnia się nie tylko zaawansowanym designem i technologią, ale także przystępnymi cenami, które oscylują od 20.000 do 24.000 euro. Wnętrze pojazdu urzeka dużymi ekranami i nowoczesnymi funkcjami, takimi jak 14,6-calowy ekran dotykowy na centralnej konsoli oraz panel zegarów o przekątnej 10,25 cala. Wykorzystano tu także zaawansowany układ Qualcomm Snapdragon 8295, kontrolujący funkcje takie jak widok 360° oraz sterowanie głosowe, wzbogacone o funkcję rozpoznawania twarzy. Wnętrze jest dostępne w trzech różnych kolorach wykończenia: białym, pomarańczowym i fioletowym.
Pasażerowie tylnej części samochodu mają do dyspozycji 15,6-calowy składany ekran rozrywki, podczas gdy pasażerowie drugiego rzędu mogą korzystać z foteli typu kapitan z elektryczną regulacją, funkcją ogrzewania i wentylacji oraz składanymi stoliczkami. Wszystko to sterowane jest za pomocą intuicyjnego systemu głosowego.
Leapmotor C16 kładzie też duży nacisk na komfort osób podróżujących w trzecim rzędzie, oferując możliwość regulacji oparcia o 10°. Dla pasażerów trzeciego rzędu przewidziano także szeroki podłokietnik oraz złącza ładowanie USB typu C. Dostęp do tego miejsca zapewnia odstęp pomiędzy fotelami w drugim rzędzie, co ułatwia przemieszczanie się po aucie.
Co ciekawe, pojazd może być wyposażony w zaawansowany system wspomagania kierowcy na poziomie L3, co obejmuje m.in. 128-liniowy Lidar i chip Nvidia Orin X. Zespół 30 sensorów zapewnia kompleksowe wsparcie podczas jazdy.
Zobacz: aktualności ze świata motoryzacji. Codziennie
Leapmotor C16 dostępny jest w dwóch wersjach napędowych. W wersji z przedłużonym zasięgiem znajduje się silnik czterocylindrowy o pojemności 1,5 litra generujący 92 KM oraz silnik elektryczny umieszczony na tylnej osi o mocy do 231 KM. Wersja ta dysponuje baterią o pojemności 28,4 kWh, oferując zasięg czysto elektryczny wynoszący 200 km (CLTC) i łączny zasięg do 1095 km.
Wersja całkowicie elektryczna wyposażona jest w baterię o pojemności 67,7 kWh oraz silnik o mocy 292 KM. Zasięg tego modelu wynosi maksymalnie 520 km, a szybkość ładowania baterii od 30 do 80% zajmuje zaledwie 15 minut. Obie wersje samochodu są dostępne z napędem na tylną oś.
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów
Stellantis rozważa plany produkcji tego modelu rozpocznie się w jednej z fabryk Stellantis w Polsce, co mogłoby uczynić z Leapmotor C16 ciekawą alternatywę w segmencie tanich chińskich samochodów na europejskim rynku. Czy europejscy klienci przekonają się do chińskiej innowacji? Czas pokaże.
Najnowsze komentarze