-
Zelektryfikowany, inteligentny, komfortowy: Opel Corsa po raz pierwszy z 48-woltową technologią hybrydową
-
Zalety napędu hybrydowego: niższa emisja CO2 i mniejsze zużycie paliwa, napęd wyłącznie elektryczny podczas jazdy z niską prędkością
-
Bogate wyposażenie: wiele zaawansowanych technologii plus specjalnie skonfigurowane dla napędu hybrydowego wyświetlacze
-
Stylowy bestseller wśród małych samochodów: z charakterystycznym pasem przednim Opel Vizor i nowym designem kokpitu
Opel Corsa lśni nowym blaskiem już od kilku miesięcy – bardziej nowoczesny, bardziej cyfrowy i bardziej zróżnicowany niż kiedykolwiek dotąd, z charakterystycznym pasem przednim Opel Vizor i dwoma napędami elektrycznymi. Marka Opel rozszerza gamę napędów oferowanych dla bestsellera wśród małych samochodów. Opel Corsa jest po raz pierwszy dostępny jako hybryda z 48-woltową technologią hybrydową. Nowa Corsa Hybrid ma bogate wyposażenie, a jej cena zaczyna się od 98 400 zł (cena detaliczna z VAT w Polsce).
System składa się z akumulatora litowo-jonowego, który jest ładowany automatycznie w określonych warunkach jazdy oraz nowych trzycylindrowych silników benzynowych o pojemności 1.2 litra i mocy 74 kW/100 KM lub 100 kW/136 KM, które zostały specjalnie zaprojektowane na potrzeby napędów hybrydowych. Silniki są zestawione z nową 6-stopniową, dwusprzęgłową, zelektryfikowaną skrzynią biegów z silnikiem elektrycznym o mocy 21 kW/28 KM.
Technologia hybrydowa oferuje bardzo wiele korzyści, szczególnie dla klientów, którzy są „nowicjuszami w dziedzinie elektryfikacji” i poruszają się samochodem głównie po mieście: w porównaniu z tradycyjną, spalinową wersją modelu, zużycie paliwa i emisja CO2 są mniejsze o około 18%, a klienci Corsy Hybrid mogą cieszyć się komfortową, cichą i lokalnie bezemisyjną jazdą przy niskich prędkościach w mieście, dzięki optymalnej koordynacji systemu. Kompaktowa konstrukcja układu hybrydowego pozwala zaoferować dużo miejsca we wnętrzu – a kierowca nie musi ładować swojej Corsy Hybrid z zewnętrznego źródła, takiego jak gniazdko lub stacja ładowania.
„Nowa Corsa Hybrid zapewnia przyjemność czerpaną z codziennej, ekonomicznej, a jednocześnie odpowiedzialnej jazdy – jest prosta, oszczędna i zelektryfikowana” – powiedział Krzysztof Gacek, dyrektor marki Opel w Polsce. – „Wprowadzając 48-woltową technologię hybrydową, Opel oferuje praktyczną, łatwą w obsłudze i oszczędną pod kątem zużycia alternatywę dla modeli z konwencjonalnym napędem, do której klienci nie muszą się przyzwyczajać. Nowa Corsa Hybrid, którą można zamawiać już teraz, uzupełnia szeroką ofertę systemów napędu i jest kolejnym ważnym elementem naszej strategii elektryfikacji”.
Wydajna, kompaktowa, przyjazna dla użytkownika: technologia hybrydowa w Corsie
Kierowcy Corsy Hybrid mogą cieszyć się wyjątkowo płynną, wydajną i przyjemną jazdą. W porównaniu z niezelektryfikowaną Corsą 1.2 o podobnych parametrach, wyposażoną w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów (zużycie paliwa według cyklu WLTP1: 5,5-5,4 l/100 km; 124-121 g/km CO2, oba w cyklu mieszanym), nowa Corsa Hybrid o mocy 74 kW/100 KM z technologią 48V (zużycie paliwa w cyklu WLTP1: 4,8-4,5 l/100 km; 108-101 g/km CO2, oba w cyklu mieszanym) może zaoszczędzić prawie 1,0 l/100 km paliwa (około 18 procent), a także zmniejszyć emisję CO2. To samo dotyczy modelu Corsa Hybrid GS o mocy 100 kW/136 KM, który jest dostępny w cenie od 116.100 zł. Również w tym przypadku zużycie paliwa i emisja CO2 zostały zmniejszone o około 18 procent do 4,7-4,6 l/100 km lub 106-103 g/km CO2 w porównaniu z niezelektryfikowaną wersją z silnikiem benzynowym (zużycie paliwa według cyklu WLTP1).
System oferuje wiele korzyści przede wszystkim podczas jazdy po mieście. Silnik elektryczny wspomaga pracę silnika benzynowego podczas przyspieszania, np. podczas ruszania z miejsca. Przekłada się także na moment obrotowy, zwłaszcza przy niskich prędkościach obrotowych silnika, co korzystnie wpływa na dynamikę jazdy i redukcję emisji CO2. Podczas jazdy z niską prędkością, silnik elektryczny umożliwia także jazdę w pełni elektryczną nawet do jednego kilometra lub do 50 procent czasu jazdy w mieście (dzięki rekuperacji) – na przykład podczas manewrowania. W fazach zwalniania silnik benzynowy wyłącza się, a silnik elektryczny pełni rolę generatora prądu – umożliwia doładowanie akumulatora 48V, wchodzącego w skład układu hybrydowego. Kompaktowy i zajmujący niewiele miejsca system jest optymalnie skoordynowany, aby zapewnić najlepsze osiągi przy najniższym zużyciu energii. W zależności od preferencji, kierowcy Corsy Hybrid mogą wybierać pomiędzy trzema trybami jazdy: Eco, Normal i Sport.
Wszystkie informacje w jednym miejscu: w pełni cyfrowy kokpit z wyświetlaczami specjalnie skonfigurowanymi dla napędu hybrydowego
We wnętrzu Corsy Hybrid, pasażerowie mogą korzystać z dostępnego jako opcja, w pełni cyfrowego wyświetlacza informacyjnego kierowcy (w standardzie dla wersji Corsa GS). W przejrzysty sposób wyświetla on wszystkie ważne dla kierowcy informacje – z dodatkowymi pomocnymi informacjami skonfigurowanymi specjalnie dla wersji hybrydowej. Cyfry na cyfrowym wyświetlaczu prędkości świecą na biało, gdy pracuje silnik benzynowy. Gdy pojazd jest napędzany wyłącznie elektrycznie, wypełnienie wskaźników zmienia się na kolor niebieski. Ponadto dostępny jest stały wyświetlacz wykorzystania mocy (podzielony na sekcje Power, Eco i Charge), a także ekran przedstawiający przepływ energii między akumulatorem, silnikiem benzynowym i kołami, oraz informujący o poziomie naładowania akumulatora. Najważniejsze dane dotyczące przebytej odległości, czasu podróży, średniego zużycia paliwa, pozostałego zasięgu i trasy przejechanej wyłącznie elektrycznie (podanej w procentach) można odczytać na wyświetlaczu podsumowania podróży, po wyłączeniu samochodu.
Pasażerowie Corsy Hybrid są dobrze połączeni ze światem dzięki nowemu systemowi informacyjno-rozrywkowemu Corsy z 10-calowym kolorowym ekranem dotykowym. Jest on oparty na zintegrowanych platformach Snapdragon® Cockpit i Auto Connectivity firmy Qualcomm Technologies, Inc.2 i oferuje między innymi najnowocześniejszą grafikę, multimedia oraz opcje łączności, takie jak Wi-Fi, Bluetooth i 4G. Ponadto smartfony kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto można podłączyć, a także naładować, za pomocą systemów multimedialnych samochodu – w obu przypadkach bezprzewodowo.
Nowoczesne technologie zapewniające wyjątkowy komfort i bezpieczeństwo
Nowa Corsa Hybrid oferuje w standardzie bogate wyposażenie obejmujące wiele zaawansowanych technologii i systemów wspomagania kierowcy, takich jak system ostrzegania przed kolizją z automatycznym układem hamowania awaryjnego i systemem wykrywania pieszych, adaptacyjny tempomat, a także system utrzymania pojazdu w pasie ruchu, rozszerzony system rozpoznawania znaków drogowych i system wykrywania zmęczenia kierowcy. Jako opcja, dostępne są również inne elektroniczne systemy wspomagania, które ułatwiają jazdę i manewrowanie. Na szczególną uwagę zasługują nieoślepiające reflektory matrycowe Intelli-Lux LED® składające się teraz z 14 elementów LED, dzięki którym jazda w ciemności jest jeszcze bezpieczniejsza. Oferta obejmuje również system ostrzegania o obecności pojazdu w martwym polu oraz nową, panoramiczną kamerę cofania o wysokiej rozdzielczości.
Nowy Opel Corsa Hybrid z nowym, wydajnym 48-woltowym napędem hybrydowym, bogato wyposażony w najnowocześniejsze technologie i wyróżniający się wyrazistą, odważną stylistyką, obejmującą m.in. charakterystyczny pas przedni Opel Vizor, już jest dostępny w salonach dealerów Opla.
Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.
[1] Wartości określone przy użyciu bardziej realistycznej metody testowej WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure), która zastępuje procedurę testową NEDC (New European Driving Cycle). Samochód nie jest jeszcze dostępny. Zużycie paliwa, emisja CO2 i zasięg pojazdu zależą nie tylko od efektywnego wykorzystania energii przez pojazd, ale także od stylu jazdy i innych czynników pozatechnicznych. Informacje o zużyciu paliwa i emisji nie odnoszą się do konkretnego pojazdu i służą wyłącznie do porównania różnych typów pojazdów.
[2] Platformy Snapdragon są produktami firmy Qualcomm Technologies, Inc. i/lub jej spółek zależnych. Snapdragon jest znakiem towarowym lub zarejestrowanym znakiem towarowym firmy Qualcomm Incorporate.
źródło: Stellantis Polska
Najnowsze komentarze