Peugeot 5008 z nowym hybrydowym silnikiem 1.2 MHEV o mocy 136 KM trafił w ręce hiszpańskich dziennikarzy flotowych, którzy poddali go dokładnemu testowi, w tym sprawdzali ile takie połączenie 7-osobowego samochodu i niewielkiej hybrydy pali w mieście i na autostradzie? Jaki był efekt?
Nowy silnik 1.2 MHEV 136 KM to jednostka oparta na łańcuchu rozrządu, współpracująca z silnikiem elektrycznym oraz zintegrowana ze skrzynią eDCS6. Zamiast ośmiu biegów znanych z poprzednich wersji napędu mamy tu sześć. Zestaw ten sprawuje się – według hiszpańskich dziennikarzy – bardzo dobrze, zapewniając cichą i bardzo płynną jazdę. Zanim więc zasiądziemy za kierownicą Peugeot 5008 z tym napędem przytoczymy dane z testu naszych kolegów z Hiszpanii.
Zanim przejdziemy do spalania jeszcze rzut oka do polskiego konfiguratora Peugeot. Wersja z silnikiem 1.2 MHEV 136 KM zaczyna się obecnie w cenniku od 177.700 zł. W tej cenie dostaniemy Peugeot 5008 Active Pack, wyposażony m.in. w reflektory Eco LED, siedzenia w trzecim rzędzie, 8″ ekran multimedialny z lakierem miedzianym Cuprit. Jest też dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, sześć głośników, radio DAB/bluetooth i 17″ felgi.
Jak wygląda spalanie tego samochodu? W mieście wynosi ono średnio 6,2 litra na 100 km natomiast na autostradzie, z mniej korzystnych warunkach dla hybrydy, 7,5 litra na 100 km. Wartość spalania na zwykłych drogach to około 6,5 litra na 100 km. Nieźle, jak na duże i dość ciężkie nadwozie. Z drugiej strony Peugeot 5008 otrzymał teraz godną konkurencję w postaci nowego Espace VI, którego niedawno testowaliśmy. Tam hybryda 1.2 z dwoma silnikami elektrycznymi ma 200 KM przy niewiele wyższej cenie.
Na koniec jeszcze słowo o nowej skrzyni biegów eDCS6. W ocenie naszych hiszpańskich kolegów działa ona bardzo dobrze: płynnie i cicho. Pozostaje nam teraz czekać na test w Polsce.
źródło: Flotauto ES
Najnowsze komentarze