Pod koniec ubiegłego roku producent spod znaku lwa zaprezentował nową twarz swojego kombivana. Peugeot Rifter przeszedł metamorfozę wyglądu zewnętrznego i otrzymał nowe technologie pokładowe. Co więcej, w gamie nie zabrakło silników spalinowych. Peugeot przynajmniej na razie wyleczył się z pomysłu, by oferować Riftera wyłącznie w wersji elektrycznej. Ile kosztuje model z dieslem?
Rifter, czyli bliźniak Citroena Berlingo w listopadzie ubiegłego roku przeszedł face lifting. Peugeot zafundował modelowi nowy pas przedni, styliści pochylili się nad zmianą kształtu reflektorów przednich i zrobili to co nieuniknione, czyli przenieśli dotychczasowe logo producenta do lamusa. W zamian, na grillu zobaczymy symbol stosowany w całej gamie samochodów osobowych, co nadało modelowi świeżego charakteru. A co nowego w kabinie? Peugeot Rifter został wyposażony w cyfrowe zegary o przekątnej 10 cali, 10-calowy ekran dotykowy oraz poprawiony zestaw systemów wspomagających prowadzenie.
W pierwszej kolejności Peugeot pochwalił się wersją elektryczną, ale spalinowy model również dołączył do katalogu. Rifter jest oferowany w dwóch wersjach długości: Standard (4405 mm) oraz Long (4755 mm) a pojemność bagażnika waha się od 775 do 4000 litrów w zależności od wariantu i konfiguracji siedzeń.
Ile kosztuje Peugeot Rifter na polskim rynku? Za podstawową wersję napędzaną jednostką benzynową 1.2 PureTech o mocy 110 KM powiązaną z 6-biegową przekładnią manualną trzeba zapłacić u dealerów 123.080 zł (zobacz cennik). Na diesla 1.5 BlueHDi o mocy 100 KM musimy wydać przynajmniej 132.080 zł a do 130-konnej wersji dopłacimy jeszcze 6100 zł. W ofercie dostępna jest wersja z automatem sprzężonym z najmocniejszym dieslem, którą Peugeot wycenił na 146.680 zł. Rifter Long jest o 2800 zł droższy. Na koniec jeszcze elektryczny e-Rifter, którego Peugeot wycenił na 186.500 zł.
Nowy Peugeot Rifter – wyposażenie standardowe:
- 10-calowe cyfrowe wskaźniki
- 10-calowy ekran dotykowy
- Czujniki parkowania tyłem
- Klimatyzacja manualna
- Elektryczny hamulec postojowy
- Fotel kierowcy z regulacją w odcinku lędźwiowym, na wysokość, wzdłużnie oraz pochylenia oparcia
- Podłokietnik
- Fotel pasażera składany
- Stoliki lotnicze i kieszenie w oparciach foteli 1 rzędu
- Felgi stalowe 16 cali
- Reflektory Ecoled
- system automatycznego przełączania świateł (HBA)
- system automatycznego hamowania Active Safety Brake
- aktywny system monitorowania pasa ruchu z korektą toru jazdy (PFIL) (LKA)
- system wykrywania zmęczenia kierowcy przez kamerę (DAA3)
- tempomat z ogranicznikiem prędkości (SL/CC)
- system monitorowania ograniczeń prędkości z rekomendacją zalecanej prędkości
Najnowsze komentarze