Renault 4Ever Trophy to nowa interpretacja kultowej „czwórki”, która ma w sobie prawdziwego ducha przygody. Mały elektryczny SUV doczeka się wersji seryjnej w 2025 roku i zmierzy się na rynku m.in. z nowym Jeepem Avengerem.
Marka Renault znalazła sposób na ożywienie kultowych modeli. W niedalekiej przyszłości w salonach dealerskich ponownie zagości zarówno R5, jak i R4 a każdy z pojazdów odziedziczy smaczki stylistyczne po swoich przodkach. Podczas targów motoryzacyjnych w Brukseli mieliśmy okazję przyjrzeć się z bliska koncepcyjnemu Renault 4Ever Trophy, który jest zapowiedzią elektrycznego crossovera segmentu B i jednocześnie nowego wcielenia czwórki.
Nowa wizja Renault 4
Odważna, młodzieżowa wizja stylistów i terenowy charakter pojazdu skłaniają do rozważań nad tym, jak wiele uda się przenieść z prototypu do wersji seryjnej. Spodziewamy się, że projekt osłony chłodnicy i okrągłych reflektorów pozostanie, ponieważ są to elementy, które łączą futurystyczny model z oryginałem sprzed lat. Skojarzenia z Renault 4 może budzić także kształt tylnych lamp oraz linia nadwozia, mimo iż wysoko podniesione zawieszenie i masywne nadkola kłócą się z wizerunkiem produkowanej w latach 1961-1992 „czwórki”. Terenowy charakter nie jest tu jednak przypadkiem. Pojazd powstał z okazji 25-lecia rajdu charytatywnego rajdu 4L Trophy, w którym R4 pokonują kilka tys. km po bardziej i mniej utwardzonych szlakach Francji, Hiszpanii i Maroka.
Renault 4Ever Trophy mierzy 4160 mm długości, ale napuszony charakter nadwozia daje złudzenie, że model jest znacznie większy. Off-roadowe wrażenie potęguje ekwipunek, który pomoże nam w sytuacjach, gdy skończy się asfalt i zaczną piaski i grząskie błoto. W górnej części tylnej klapy zamocowano łopatę i kliny, które pomogą wydostać się z najbardziej wymagających bezdroży a na karbonowym dachu umieszczono koło zapasowe. Jazdę w ciemnościach ułatwią matrycowe reflektory LED. Projektanci Renault pomyśleli również o zabezpieczeniu akumulatora wzmocnieniami od strony podwozia.
Opony z regulacją ciśnienia
Na 19-calowych obręczach Renault 4Ever Trophy zamontowano szerokie 753 mm opony. Na każdym kole 4EVER Trophy znajduje się sprężarka, która umożliwia błyskawiczną regulację ciśnienia w oponach w zależności od warunków w terenie i to bez konieczności wysiadania z kabiny. Niestety niewiele możemy powiedzieć o wnętrzu Renault 4Ever Trophy ponieważ nie zostało jeszcze ukończone. Przez boczną szybę widoczny był jedynie zarys kierownicy i prowizoryczny panel wskaźników.
W produkcyjnej wersji modelu Renault wykorzysta platformę CMF-EV, którą znamy z Megane E-Tech Electric. W odniesieniu do konceptu francuska wspomina o silniku o mocy 140 KM oraz akumulatorze trakcyjnym o pojemności 42 kWh. Podobne parametry pozwalają elektrycznemu Megane na przejechanie ok. 300 km na jednym ładowaniu.
Seryjna wersja nowego Renault 4 zadebiutuje w 2025 roku i zmierzy się z elektrycznymi crossoverami takimi jak Peugeot e-2008, czy Jeep Avenger, który zdobył tytuł Car of the Year 2023.
Najnowsze komentarze