Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Partnerzy
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Nowy Renault 4Ever Trophy: nadchodzi konkurent małego Jeepa (Brussels Motor Show 2023)

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2023-01-24
w Wiadomości, Renault
Czas czytania 4 minut
722 31
A A
1
Renault 4 Concept

Warto przeczytać!

Retromobile 2023 – relacja własna. Kampery – indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym!

Nowy Peugeot 3008 III to SUV Coupe. Sensacyjne doniesienia na temat nowych silników!

Citroën C5 X stracił silnik 1.6 PureTech 180, ale już wkrótce otrzyma nowy napęd

Nowy Nissan Ariya w specjalnej wersji na śnieg, lód i górskie podjazdy

Renault 4Ever Trophy to nowa interpretacja kultowej „czwórki”, która ma w sobie prawdziwego ducha przygody. Mały elektryczny SUV doczeka się wersji seryjnej w 2025 roku i zmierzy się na rynku m.in. z nowym Jeepem Avengerem.

Marka Renault znalazła sposób na ożywienie kultowych modeli. W niedalekiej przyszłości w salonach dealerskich ponownie zagości zarówno R5, jak i R4 a każdy z pojazdów odziedziczy smaczki stylistyczne po swoich przodkach. Podczas targów motoryzacyjnych w Brukseli mieliśmy okazję przyjrzeć się z bliska koncepcyjnemu Renault 4Ever Trophy, który jest zapowiedzią elektrycznego crossovera segmentu B i jednocześnie nowego wcielenia czwórki.Renault 4Ever Trophy Concept

Nowa wizja Renault 4

Odważna, młodzieżowa wizja stylistów i terenowy charakter pojazdu skłaniają do rozważań nad tym, jak wiele uda się przenieść z prototypu do wersji seryjnej. Spodziewamy się, że projekt osłony chłodnicy i okrągłych reflektorów pozostanie, ponieważ są to elementy, które łączą futurystyczny model z oryginałem sprzed lat. Skojarzenia z Renault 4 może budzić także kształt tylnych lamp oraz linia nadwozia, mimo iż wysoko podniesione zawieszenie i masywne nadkola kłócą się z wizerunkiem produkowanej w latach 1961-1992 „czwórki”. Terenowy charakter nie jest tu jednak przypadkiem. Pojazd powstał z okazji 25-lecia rajdu charytatywnego rajdu 4L Trophy, w którym R4 pokonują kilka tys. km po bardziej i mniej utwardzonych szlakach Francji, Hiszpanii i Maroka.

Zobacz także: Nowe Renault Scenic Vision, czyli jak z minivana zrobić SUV-a (Brussels Motor Show 2023)

Renault 4Ever Trophy mierzy 4160 mm długości, ale napuszony charakter nadwozia daje złudzenie, że model jest znacznie większy. Off-roadowe wrażenie potęguje ekwipunek, który pomoże nam w sytuacjach, gdy skończy się asfalt i zaczną piaski i grząskie błoto. W górnej części tylnej klapy zamocowano łopatę i kliny, które pomogą wydostać się z najbardziej wymagających bezdroży a na karbonowym dachu umieszczono koło zapasowe. Jazdę w ciemnościach ułatwią matrycowe reflektory LED. Projektanci Renault pomyśleli również o zabezpieczeniu akumulatora wzmocnieniami od strony podwozia.

Opony z regulacją ciśnienia

Na 19-calowych obręczach Renault 4Ever Trophy zamontowano szerokie 753 mm opony. Na każdym kole 4EVER Trophy znajduje się sprężarka, która umożliwia błyskawiczną regulację ciśnienia w oponach w zależności od warunków w terenie i to bez konieczności wysiadania z kabiny. Niestety niewiele możemy powiedzieć o wnętrzu Renault 4Ever Trophy ponieważ nie zostało jeszcze ukończone. Przez boczną szybę widoczny był jedynie zarys kierownicy i prowizoryczny panel wskaźników.

W produkcyjnej wersji modelu Renault wykorzysta platformę CMF-EV, którą znamy z Megane E-Tech Electric. W odniesieniu do konceptu francuska wspomina o silniku o mocy 140 KM oraz akumulatorze trakcyjnym o pojemności 42 kWh. Podobne parametry pozwalają elektrycznemu Megane na przejechanie ok. 300 km na jednym ładowaniu.

Seryjna wersja nowego Renault 4 zadebiutuje w 2025 roku i zmierzy się z elektrycznymi crossoverami takimi jak Peugeot e-2008, czy Jeep Avenger, który zdobył tytuł Car of the Year 2023.


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Renault 4 ConceptRenault 4 Concept
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 4EVER TrophyBrukselaMegane E-Tech ElectricR4R5Renaulttargi motoryzacyjne
Udostepnij258Tweet161Udostepnij45
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Hydropneumatyka Citroëna bez tajemnic. Jedyne takie szkolenie dla mechaników i warsztatów: 24-26 marca 2023. Zgłoś się teraz
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more