Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Nowe Renault Scenic Vision, czyli jak z minivana zrobić SUV-a (Brussels Motor Show 2023)

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2023-01-22
w Wiadomości, Renault
Czas czytania 4 minut
2.3k 120
A A
4
Nowy Renault Scenic Vision

Warto przeczytać!

Carlos Tavares zapowiada, że zamknie amerykańską fabrykę Stellantis, jeśli ta nie poprawi jakości

Silnik diesla 1.4 TUD3 – prostota i ekonomia w samochodach Citroën i Peugeot. Opnie, eksploatacja, awarie.

Nowa Dacia Duster 3 znowu sfotografowana w kamuflażu. Jedna ważna cecha ujawniona

Dlaczego Orlen znowu podnosi ceny benzyny?

W 2024 roku Renault Scenic powróci w zupełnie nowej odsłonie, ale zanim zobaczymy model seryjny francuska marka zaprezentowała prototyp. Samochód zrobił na nas ogromne wrażenie podczas targów motoryzacyjnych w Brukseli.

Samochód koncepcyjny to sposób na pokazanie, co tak naprawdę chodzi po głowach projektantom. Z jednej strony jest zapowiedzią tego, co dopiero nadejdzie, a z drugiej odzwierciedleniem marzeń i pomysłów, które nigdy nie będą miały szans zaistnieć w salonach dealerskich. Targi motoryzacyjne w Brukseli obfitowały w pojazdy studyjne. Wspominaliśmy już o Citroenie Oli, ale swoją wizją przyszłości pochwaliła się także marka Renault, która zaprezentowała aż trzy prototypy: Scenic Vision, 4Ever Trophy oraz R5. Cieszy nas to, że każdy z nich doczeka się wersji produkcyjnej.

Nowy sposób na Renault Scenic

Renault Scenic to minivan, który zyskał grono wielbicieli ze względu na funkcjonalny charakter wnętrza. Zmieniające się preferencje klientów zmusiły jednak producenta do prac nad metamorfozą pojazdu. Studyjny Scenic Vision aż w 90% oddaje to, jak będzie wyglądał model produkcyjny, który zadebiutuje na początku 2024 roku. Aby dostosować samochód do szerszego grona odbiorców i ograniczyć koszty Renault zrezygnuje z kilku futurystycznych elementów. Miejsce kamer po bokach pojazdu zajmą lusterka, spodziewamy się również bardziej konwencjonalnego wzoru felg oraz rezygnacji z wystającego poza linię klapy bagażnika podświetlanego logo. Przeciwstawnie otwierane drzwi, także zostaną skreślone z ostatecznego projektu Scenica.

Zobacz także: Używany Renault Scenic RX4 – budżetowy sposób na zimę z napędem na wszystkie koła. Opinie, eksploatacja, awaryjność

Czas reflektorów w kształcie litery C, które od wielu lat są znakiem rozpoznawczym marki wkrótce dobiegnie końca. Nowa sygnatura świetlna przypomina kamienie szlachetne i odnosi się do tożsamości Renault. Jedną z ciekawostek dotyczących prezentowanego w Brukseli modelu jest biały, perłowy lakier nadwozia. Do jego suszenia marka wykorzystała lampy UV, co pozwoliło ograniczyć zużycie energii o 75%.

Metamorfozę przejdzie również wnętrze, bo raczej nie liczymy na to, że futurystyczna kabina znajdzie się w seryjnym Scenicu. Renault najprawdopodobniej zastosuje zestaw ekranów w kształcie litery L i przesuwany panel na konsoli centralnej pożyczony od Australa. Renault Scenic Vision - wnętrze

Silnik elektryczny z Megane E-Tech Electric

Renault Scenic Vision w 70% został wykonany z materiałów pochodzących recyklingu a 95% elementów pojazdu nadaje się do ponownego przetworzenia. Nawet akumulator trakcyjny można poddać recyklingowi. Napęd prototypu pochodzi od silnika elektrycznego o mocy 160 kW, który współpracuje z ogniwem paliwowym o mocy 15 kW. W seryjnej wersji producent zrezygnuje z napędu wodorowego.

Do wyboru będą dwa elektryczne silniki o mocy 130 KM i 220 KM, które znamy z Megane E-Tech Electric oraz dwa akumulatory o pojemności 40 oraz 60 kWh. Pozostaje jeszcze kwestia ceny. Do przyszłego roku, zakup nowego samochodu najprawdopodobniej będzie droższy niż obecnie, dlatego spodziewamy się, że za większego brata elektrycznego Megane trzeba będzie zapłacić ok. 200 tys. zł w podstawie.


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Nowy Renault Scenic VisionRenault logo
4 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 4EVER TrophyBrukselaR5RenaultScenic Visiontargi motoryzacyjne
Udostepnij824Tweet515Udostepnij144
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Jak jeździ nowy Renault Oroch? Kliknij tutaj i zobacz nasz test
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more