Renault 5 jest coraz bliżej. Producent postanowił ujawnić co dzieje się w tajnym centrum testowym marki i udostępnił zdjęcia dwóch prototypów. Wyglądają obłędnie i nawiązują wprost do historii marki.
Renault podgrzewa atmosferę przed premierą Renault 5. Unikalne zdjęcia z tajnego centrum testowego oraz zakładów produkcyjnych pozwalają nam zajrzeć za kulisy przygotowywania tego najnowszego modelu. Wygląda znakomicie i wprost nawiązuje do chwalebnej historii.
Co kryje się za tym ogromnym budynkiem położonym w samym sercu Technocentrum Renault pod Paryżem? Podczas gdy telefony komórkowe są zakazane, Centrum Rozwoju Prototypów jest poufne, nawet dla pracowników Renault, którzy są wpuszczani tylko za pozwoleniem.
Utworzone 25 lat temu centrum to wyjątkowe miejsce. Renault jest jednym z niewielu producentów, którzy posiadają dedykowaną fabrykę z zasobami montażowymi i procesami, które są reprezentatywne dla linii produkcyjnych w „prawdziwych” fabrykach pojazdów. Replikując w identyczny sposób proces produkcyjny, celem centrum jest wytwarzanie modeli wiernych przyszłym modelom produkcyjnym, aby zapewnić jakość i niezawodność ich produkcji.
Pierwsze elektryczne Renault 5 są montowane
Zanim modele produkcyjne zostaną zbudowane w Manufacture de Douai w północnej Francji, pierwsze samochody elektryczne Renault 5 są produkowane w Centrum Produkcji Prototypów. Centrum to wytwarza również wszystkie prototypy przyszłych modeli produkcyjnych marki. Zaczyna się to od tak zwanych mułów, które są technicznie reprezentatywne dla przyszłego modelu produkcyjnego. Produkowane od października 2021 r. muły dla przyszłego Renault 5 electric, o sylwetce Clio, były testowane w Laponii w ramach rozwoju i testowania nowej w 100% elektrycznej platformy CMF-B EV.
Prototypy są obecnie budowane tak, aby pod względem projektu ściśle przypominały przyszły model produkcyjny. Pojazdy te będą następnie podróżować po drogach Europy pod kamuflażem, aby wprowadzić ostateczne poprawki do modelu.
Faza prototypowania jest prawdziwym ogniwem łączącym projektowanie z industrializacją modeli produkcyjnych. Przekłada ona wszystkie założenia i dane cyfrowe opracowane wcześniej na rzeczywistość fizyczną. Wiąże się to ze śledzeniem z dokładnością do dziesiątych części milimetra szczelin w modułach nadwozia i częściach dostarczanych przez dostawców. Testowane jest również całe oprogramowanie, złącza i elektronika. Lokalizacja Technocentre, w bezpośrednim sąsiedztwie firm, które przyczyniają się do rozwoju przyszłego elektrycznego Renault 5, oznacza, że może ono szybko reagować na analizę i rozwiązywanie problemów związanych z krótką pętlą.
W oparciu o tę wiedzę Centrum Produkcji Prototypów Technocentre będzie produkować łącznie ponad sześćdziesiąt pojazdów reprezentatywnych dla przyszłego elektrycznego Renault 5. To właśnie te pojazdy, testowane w ekstremalnych warunkach i na wielu kilometrach, będą wykorzystywane do udoskonalania wszystkiego z korzyścią dla przyszłych klientów.
źródło: Renault
Najnowsze komentarze