Nowy Renault Captur debiutuje w Polsce! Ma 9,3-calowy ekran i miękkie wykończenia

11 12 369

Renault Captur II generacji zadebiutował podczas targów Fleet Market w Warszawie. Samochód stara się pokonać swojego poprzednika we wszystkich możliwych kategoriach: jest większy, bardziej nowoczesny a materiały wykończeniowe są bardzo przyjemne w dotyku.

Nowy Renault Captur pojawił się wprawdzie w Warszawie już wcześniej, ale był to pokaz „przedpremierowy”. Przedstawiciele francuskiej marki jako oficjalny polski debiut wskazują prezentację na targach flotowych Fleet Market, które odbyły się 20 listopada. Debiut czy nie, nowy Renault Captur, którego miałam okazję w końcu zobaczyć na żywo zrobił na mnie bardzo duże wrażenie. Z zewnątrz zdecydowanie nie jest to ten sam pojazd co poprzednio. Drapieżny pazur przednich reflektorów wraz z nowym zderzakiem przednim i zakrzywionymi niczym hak tylnymi światłami mówiąc prosto: robią dobrą robotę. Sprawiają, że grzeczne małe Renault zmieniło się w dojrzały projekt z charakterem. Francuski model zwiększył też swoje wymiary. Jest dłuższy o 11 cm (mierzy 4.228 mm) a do rozstawu osi dodano 2 cm uzyskując 2.639 mm.

Co kryje wnętrze nowego Renault Captur?

Większe wymiary to także większa przestrzeń dla pasażerów oraz ich bagażu. Nie zmierzyłam wprawdzie suwmiarką wszystkich dodatkowych mm nad głową i na nogi, ale z przodu dla mojej skromnej osoby o wzroście 172 cm przestrzeni było aż nadto i myślę, że wyżsi kierowcy również nie powinny mieć problemu ze znalezieniem wygodnej pozycji w tym samochodzie. Materiały wykończeniowe są przyjemne w dotyku, ze wskazaniem na delikatne prawie jak aksamit pomarańczowe wstawki. Deska rozdzielcza jest miękka, ale została pozbawiona zamykanego schowka pod przednią szybą. Renault Captur

Wnętrze wiernie przeniesiono z Renault Clio, ale trudno się dziwić, jest to przecież nadmuchana i wyżej położona nad ziemią wersja tego modelu. W Capturze mamy ten sam 9,3-calowy, pionowy ekran systemu Easy Link, te same sprytne przyciski funkcyjne u dołu, to samo manualne sterowanie klimatyzacją i to samo (niestety) sterowanie głośnością systemu audio. Wyświetlacz Captura znajduje się bliżej wzroku kierowcy niż w poprzedniku i ma szybszą reakcję na dotyk.

Renault pozostawiło wysuwany a nie otwierany schowek po stronie pasażera, który osobiście bardzo lubię, ponieważ jadąc bez towarzysza po prawej stronie, można łatwo się do niego dostać. II generacja Captura odziedziczyła po poprzedniku również przesuwaną w przód i w tył tylną kanapę, która pozwala lepiej zagospodarować wnętrze pod kątem przestrzeni. Pod tylną klapą, w bagażniku z podwójną podłogą zmieścimy aż 536 litrów bagażu.

Kiedy trafi na polski rynek?

Polskie ceny Renault Captur II generacji poznamy na początku grudnia tego roku. Model będzie dostępny w trzech wersjach benzynowych o mocy 100, 130 i 155 KM oraz z dwoma silnikami Diesla o mocy 95 oraz 115 KM. Jednostki będą sprzężone z 5- lub 6-biegowymi przekładniami manualnymi. Do wyboru będzie także 7-biegowy automat EDC. W ofercie Renault znajdziemy 90 różnych wersji z 11 kolorami nadwozia, 4 barwami dachu oraz 3 pakietami personalizacji.

 

Małgorzata Kozikowska

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
5 Wątki komentarzy
6 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
10 Autorzy komentarzy
ŁukaszWwaEdyNissanowiecWojtekArtur Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
KLIENT
Gość
KLIENT

Cudownie się przezntuje

Gerard
Gość
Gerard

Bardzo ładny crossover. Mam duży dylemat. Nowy 2008 czy nowy Captur. Obecnie jeżdżę Capturem 1.5 dCi z 2015 i zastanawiam się co wziąć. Kokpit Peugeota bardzo mi się podoba

KLIENT
Gość
KLIENT

Na twoim miejscu skłaniałbym się bardziej ku stronie Captura. Piękny design bardzo dobrze wykończenie i dynamiczne silniki.

Miroslaw
Gość
Miroslaw

2008

Marcin (ten wiecie który)
Gość
Marcin (ten wiecie który)

Zobaczymy ceny. Fajne są wersje dwukolorowe , szczególnie, że są dostępne z białym dachem.

ŁukaszWwa
Gość
ŁukaszWwa

Oby tylko Renault nie zaszalało z cenami, to utrzyma #1 w segmencie.
Przy okazji pochwalę się że wykorzystałem dobre ceny na schodzący model i zastąpiłem Fluence’a Capturem obecnej generacji z silnikiem 130KM. Po 3 tys km jestem bardzo zadowolony i mam nadzieję, że 1.3TCe okaże się trwalsze od TSI które kiedyś miałem pecha użytkować ;).

Artur
Gość
Artur

TSI to był złom, wiem bo sam się naciąłem, zaś TCe to porządny, bezawaryjny napęd, który mam w drugim już, kolejnym aucie.

Wojtek
Gość
Wojtek

Proszę podaj jakie to cudowne auta z silnikiem 1.2 Tce.

Nissanowiec
Gość
Nissanowiec

Jeżeli to silnik z kodem Mercedesa, to może być problem

Edy
Gość
Edy

Nie wiem, kto jeździ w Capture? Wiem ze w garniturach jeżdżą Audi. Dobrze Ci radzę mój przyjacielu tylko Audi dojedziesz do celu

ŁukaszWwa
Gość
ŁukaszWwa

Bzdura na bzdurze… Zgadzam się tylko z tym, że warto zajrzeć do salonu i odbyć jazdę próbną.
PS. wykoRZystania :)